maandag 25 juli 2016

something old, something new and something blue (de jongenskamer)

Ik had 2 voorwaarden toen ik samen met de zoon naar de lokale verf- en behangzaak trok.
Niets met voetbal (het was toen volop EK, weet je) en niets met donker blauw. Vraag me niet waarom. Ik vind behang voor jongens gauw te hard, of te babyachtig, wat voor een 6-jarige ook weer niet hoeft. Verder had hij carte blanche. Het mochten insecten zijn, vliegtuigen, sterren, hartjes voor mijn part of weet ik wat. Hij mocht kiezen.


Dus...
het werd
  • Something old
    (zo veel old) het bankje dat nog van mij is geweest, een netje voor zijn kuffels, het nachtkastje, de waterplay (zo leuk om te doen, altijd vreugdedansje als het je lukt), de blikken treinen, helikopters, auto's, bussen, ik heb niet alles gezet. Uit de schilderijtjes kozen we elk eentje. Ik koos voor een oud, hij koos voor eentje dat ik ooit voor hem maakte.
  • Something new:
    de bureau, een beetje voorbarig, want Alexander is niet echt zo'n bureaumens als zijn zus, maar wat gaat dat eerste leerjaar met hem doen? En voor de rest valt dat dus allemaal nog vrij goed mee, wat nieuw gerief betreft.
  • Something blue:
    dat behang! donker blauw, ik had nog zo mijn veto gesteld! Maar het is dus donker blauw geworden, met boompjes en cactussen en paardjes, en prachtig in combinatie met muntgroen (en vrij moeilijk om te hangen, maar dat wist ik toen nog niet).
    Ik vind jongenskamers precies toch een grotere uitdaging dan meisjeskamers, maar ik ben wel blij met wat het voor Alexander is geworden.










behangpapier: Eijffinger, Tout petit (354101)
verf: muntkleurig

en dan nog even deze bekentenis, want:
ja, ze zijn weg, ...
voorgoed, dus
ja, ik moest huilen tijdens het verven van de primer
ja, ik heb ze nog eens allemaal overgetekend
ja, ooit ga ik er wat mee doen, ooit, beloofd,
maar in tussentijd plaats ik ze nog eens hier
en al vind ik ze stuk voor stuk memorabel, toch zou ik precies liever willen dat het voor nu even niet meer op de muren tekent






8 opmerkingen:

  1. Leuke kamer. Voor jongens is het inderdaad een uitdaging. Wij zijn hier volop bezig aan de make-over van de oudste zijn kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh die tekeningen <3 zo vertederend!

    de kamer is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tekening van 'vrienden' Geweldig!

    Mooie keuze van de zoon, heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het bijzondere aan die ene tekening is ook dat hij zichzelf zeer herkenbaar heeft getekend, zo met Krutterbroek met auto op en zijn gestreepte trui van moonkids. Hij heeft daar niet zomaar 2 mannekes getekend, hij heeft echt zijn beste vriend en zichzelf getekend, op 4,5-jarige leeftijd

      Verwijderen
  4. Super mooi geworden! Ik kan geloven dat je spijt had van die tekeningen, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow