donderdag 14 juli 2016

Dolly Plaid: week 13

Oh, oef, wat een zalig rustig haakweekje, even een verademing na de 2 zigzaglijntjes en de heuse inhaalbeweging.

Deze week begon ik bovendien niet pas maandagavond, maar haakte ik elke avond, te beginnen van vrijdag, 2 tot 3 lijntjes. Ik geraakte eindelijk nog eens op tijd klaar zonder mezelf moe te maken of een haakelleboog te haken.


'Dat het deze week nog een rustig week zou zijn', werd al voorspeld. En zo is het inderdaad in week 13. Eerst nog wat ecru lijnen er bij en dan een patroontje dat we al tegen kwamen en lekker weg haakt.



Haak 7 rijen in ecru (8 in totaal na de zigzag-figuur)
Haak in de 8ste rij de okergele draad mee van in het begin: haak 10 st in ecru, *10 st in okergeel, 10 st in ecru*. Herhaal wat tussen *…* tot het einde van de rij.
Herhaal rij 8 nog 4 keer.






En dan nog even over die 2 zigzaglijntjes, voor zij die er nog aan bezig zijn of misschien nog aan moeten beginnen:
Even op de tanden bijten, het is de moeite waard. allĂ©, eerlijk? Ik vind de zigzaglijntjes echt een mooie figuur, maar het is even lastig, dat wel, vond ik toch. In het begin lijkt het nergens naar en in totaal lijkt het oneindig lang te duren, maar als ze af is, ...
dus vergaap u aan andere mooie zigzaglijntjes in de facebookgroep (ik zag er echt al pareltjes passeren) en houd het einddoel in je achterhoofd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow