donderdag 28 juli 2016

Dolly Plaid: week 15 Halfway!



15 weken geleden begon ik aan dit project. Ik wist nog niet helemaal hoe ik vasten moest haken, maar dat deerde niet. Ik had er vooral veel zin in. Ik dacht:'oh, altijd leuk, nieuwe dingen leren' 
Dat ik dan als eerste haakproject meteen voor een dergelijk groot project zou gaan, en daar ook geen graten in zag, "het project is maar zo groot als de opdracht van de week" zei ik toen, steek ik op mijn kinderlijk optimisme. 

En reken maar dat ik al Oh's en Ah's heb mogen horen als mensen mijn halve Dolly Plaid zien. Ik sta er zelf ook versteld van, ondermeer van de hele verhuis die je moet doen als je aan het einde van een rij de hele plaid moet keren, maar ook van hoe mooi het wordt.

Misschien zal een volbloed haakster me tegenspreken, maar zo'n Dolly Plaid, voor een niet haakster, voltijds (momenteel toch) werkende vrouw in een stressy job, mama, naaister, boekenfanaat, 
Het is toch nog altijd een serieuze onderneming. Ik moet bekennen dat het best wel wat discipline vraagt van me om regelmatig te blijven haken, wil ik (ik ken mijzelf) niet hopeloos achterop geraken en bij verlenging, dat de mooie dolly plaid onafgewerkt in een kast verdwijnt. 
Voor alle duidelijkheid, ik vind het nog steeds leuk hoor. Maar soms, ja soms, wil ik liever eens wat anders doen, dan elk vrij moment naar de haakpen grijpen.

We zitten in de helft, driewerf hoera en daar hef ik gewoon even mijn koffietas op. 
Scholl, 
speekmedaille voor mezelf en voor al die andere mensen die aan de dollyplaid werken en het ook niet altijd even evident vinden. En al die andere haaksters, die het wel evident vinden, die krijgen ook een speekmedaille.




Er is geen weg terug meer. De dolly Plaid is te mooi om onafgewerkt te blijven. Er steekt gewoon ook te veel werk in om halverwege te stoppen. Dus till the end, en ik ben zeker dat ik het na 31 weken nog ga missen.

het patroon om u halverwege te haken gaat als volgt:


Haak 22 st in ecru, 3 st in lichtgrijs, *haak 17 st in ecru, haak 3 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.         
Haak 25 st in ecru, 4 st in lichtgrijs, *haak 16 st in ecru, haak 4 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 21 st in ecru.
Haak 20 st in ecru, 5 st in lichtgrijs, *haak 15 st in ecru, haak 5 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.         
Haak 25 st in ecru, 6 st in lichtgrijs, *haak 14 st in ecru, haak 6 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 19 st in ecru.
Haak 18 st in ecru, 7 st in lichtgrijs, *haak 13 st in ecru, haak 7 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.         
Haak 25 st in ecru, 8 st in lichtgrijs, *haak 12 st in ecru, haak 8 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 17 st in ecru.
Haak 16 st in ecru, 9 st in lichtgrijs, *haak 11 st in ecru, haak 9 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.         
Haak 25 st in ecru, 10 st in lichtgrijs, *haak 10 st in ecru, haak 10 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 15 st in ecru.
Haak 14 st in ecru, 11 st in lichtgrijs, *haak 9 st in ecru, haak 11 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.          
Haak 25 st in ecru, 12 st in lichtgrijs, *haak 8 st in ecru, haak 12 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 13 st in ecru.
Haak 12 st in ecru, 13 st in lichtgrijs, *haak 7 st in ecru, haak 13 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.          

Haak 1 rij in ecru.

Je kan het allemaal nog eens nalezen op de website van La Maison Victor natuurlijk

zoals je op de foto's kan zien, ben ik er nog niet helemaal klaar mee, met week 15, dus net wat te vroeg geproost, maar in ruil kan ik je wel een schitterend boek aanbevelen (want lezen en haken tegelijk, dat is me niet gelukt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow