donderdag 21 juli 2016

dolly plaid: week 14

Heerlijk toch, zo aan een knuffelzachte en warme plaid haken die al best groot wordt en dus ergens moet liggen, zo bij 36°C? Bij de start van dit project had ik het mij al afgevraagd, hoe dat zou zijn.
Maar is't omdat ik bij ben? of omdat het gewoonte wordt? het lijken alleszins rustige weken op haakvlak, en dus ook voor week 14. Dus tijd genoeg om uit te kiezen wanneer er wel en niet gehaakt werd deze week. En er werd dus niet gehaakt bij 36°C


In week 14 wordt het blokjespatroon afgewerkt. Er worden 8 ecru lijnen bij gehaakt en er wordt een nieuw patroon ingezet. De uitleg bij het patroon van week 14 verklapt al een hoop, maar als je toch nog meer benieuwd bent naar het verdere verloop, kan je nog ideeën gaan opdoen op de blog van Draad en Praat.





Haak nog 2 rijen afwisselend 10 st in ecru en okergeel.
Haak 8 rijen in ecru.
In de volgende rij starten we met driehoeken. Haak de lichtgrijze draad mee vanaf het begin van de rij.
Haak 24 st in ecru, 1 st in lichtgrijs, *haak 19 st in ecru, haak 1 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 25 st in ecru.
Haak 25 st in ecru, 2 st in lichtgrijs, *haak 18 st in ecru, haak 2 st in lichtgrijs*, herhaal wat tussen *…* staat nog 9 keer. Haak 23 st in ecru.

Een nieuw patroontje wordt hier sinds de zigzaglijn trouwens aangeduid met markers. Voor ik aan de eerste rij begin, tel ik eerst waar de grijze steekjes moeten komen. Daar steek ik een marker. Zo moet ik niet telkens tellen, opnieuw tellen en opnieuw tellen tijdens het haken zelf.

veel haakplezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow