zondag 2 maart 2014

verstellingen

stopt dat ooit, verstellingen?
een scheurtje in vriendliefs trui, een knop van de jas af, een broek in te korten, de sierknopen op mijn kleedje, een touwtje doorrijgen, een knielap opstrijken, ...
Hoe ik sokken moet herstellen, dat heb ik nog niet geleerd, dus voorlopig verhuizen kapotte sokken of naar de prullenmand (ik ben er zeker van de creatievere mensen met meer tijd dan ik, daar nog een prachtig 2de leven aan kunnen geven, maar ik dus niet) of naar de schoenpoetsdoos.
maar zelfs zonder kapotte sokken lijkt dat mandje ALTIJD vol te zitten, ALTIJD
en jongens, wat hebben die nu zo speciaal dat die een speciaal mandje nodig hebben, eentje voor hun alleen? en hoe strijk je knielap boven knielap boven knielap? en hoe komt het dat Helena in de zandbak speelt, dat zand van zich afschudt en eens op haar billen klapt en klaar is en dat ik bij Alex voor eenzelfde activiteit, kleren en jongen in de week moet zetten?

en hoe komt het dat je je mandje leeg maakt, alle verstellingen netjes afwerkt en voor je goed en wel je gat draait, je mandje al weer vol lijkt?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow