maandag 24 maart 2014

de lente

Mijn dochtertje van 5j zal het deze en komende week op school hebben over de lente en meer uitgebreid over de seizoenen en ook over Pasen. Gesuggereerde mee te brengen materialen die het thema zouden kunnen illustreren:
bloemen
Het is hierbij, zo schrijft het (elektronische) briefje verder, niet de bedoeling dat de ouders speciaal bloemen zouden gaan kopen.

Toeval wil dat ik net vorige week zonnebloemen had gezaaid met de dochter en die zaadjes waren al mooi aan het uitkomen. Dus in de hoop dat bloemen-to-be ook fijn zijn om over te leren, heb ik mezelf met ingang van vandaag voorzien van 22+2 watergevers, die de groei van de zonnebloemen (eigenlijk bedoeld als eindeschooljaarsgeschenkje voor de juffen) nauwgezet zullen opvolgen en registreren en ... nog juist een pleegzorgregeling treffen voor de paasvakantie

Naast de zonnebloemscheutjes gaf ik de dochter ook een prachtige tak rozenbottelbloesem mee. Ja, die rozenbottelstruik die ik altijd tegenkom aan het einde van mijn loopparcourtje. Ja op die magische plek waar mijn dochtertje ooit, ja, dat met die kus, maar dat weet ze zelf nog niet



en straks zal ik samen met de dochter een heel nieuw arsenaal aan zonnebloemen zaaien, kleine en grote, rode en gele (zadenoogst van afgelopen herfst), meerdere bloemen per plantje of maar eentje, ... zodat we ook dit jaar met een beetje goed weer, kunnen genieten van deze prachtige exemplaren. (deze foto's dateren trouwens van september 2013, want ik zie dat we al kippen hadden, maar ik was vorig jaar ruim laat laat laat met zonnebloemzaadjes, dus hadden we ook laat nog geniet van de bloemen)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow