woensdag 26 maart 2014

Retro beurs

Kringloopwinkels: het is een hobby als een ander.
Kringwinkels afschuimen, op zoek naar spullen waarvan je niet eens weet dat je ze zoekt. Of even snel binnenwippen en als een speer door de winkel sjeezen.
Neuzen tussen de eindeloze rekken kleding, netjes op kleur gesorteerd, maar plots valt je oog op dat ene kleurtje, net iets helderder dan de rest, ... jaaah, helemaal speciaal voor jouw daar gehangen, de schat van de winkel en jij hebt die gevonden, ... wel dat gevoel is zo heerlijk en daarom is kringwinkelshoppen dus mijn hobby.

Op 8 maart was het retrobeurs. het gevoel om op een schat te vallen, die niemand voor jouw gevonden had, die heel speciaal door jouw werd ontdekt, dat krijg je er niet van. Het is het andere soort kringwinkelshoppen. Alle retro spullen staan netjes naast elkaar, niks zorgvuldig uitzoeken, of met een getraind oog over de rekken speuren, gewoon ...
RAP ZIJN
en georganiseerd zijn. We waren met een paar dames die elk elders post vatte. En dan moet je ook nog op tijd komen, ik ben een beetje vastgereden in de omleidingen van Geel en was dus... te laat.

Mijn partner die niet zo heel erg van retro houdt, had me 1 ding op mijn hart gedrukt: niet met 'rommel' thuiskomen. Ik heb hem beloofd er zo veel ik kon, rekening mee te houden, maar onze perceptie over wat rommel is, verschilt vaak nogal sterk.

hou je klaar voor de fotospam (en ik toon dan niet eens alles):
catch of the day (en the days after) in de categorie ROMMEL en SPEELGOED:
(niet alles is persé retro hé, maar als ik er dan toch ben, hou ik mijn ogen wel ook open voor andere leuke dingen natuurlijk)
  
   
 
  
  
 
Onder de categorie KLEDING:
het is te veel om alles te tonen, dat zou ons te ver leiden, maar om een idee te hebben:



 
verder kocht ik nog wat borden waar ik vrolijk van word en dito kookpot die je bij het kraanvogeltjestopic al kon zien en wat stofjes

 

1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow