woensdag 26 maart 2014

Helena broekje 2

Ik maakte in januari al een Helena-broekje, mijn eerste maaksel, een broek helemaal speciaal voor Helena, uniek in zijn soort, want ik tekende zelf een patroon. Hoewel dit broek helemaal gemaakt was voor Helena, niet alleen op maat maar ook gewoon haar stijl, zag ik mijn zoontje ook wel in een gelijkaardig broekje, eens wat anders dan zijn immer baggy broeken.
ik had een jersey broekje in mijn hoofd, met een stoere print, helemaal geweldig zou zijn, een snorrenprint ofzo. Ik had een beetje deze broek in gedachten, maar dan helemaal voor een jongen, zoals deze dus (zie ik nu net)

Dus ik ben zaterdag na een bezoekje aan een vriendin (die van de huisjes ;-) ) naar de stoffenwinkel getrokken, eigenlijk aanvankelijk met hele andere plannen, ik had enkel tussenboordstof nodig, wat het ook moge wezen. Maar zoals dat gaat in stoffenwinkels, geraakte ik daar nogal snel afgeleid van mijn aanvankelijke doel.
Jersey met stoere print vond ik niet, maar ik vond er wel stevige effe sweaterstof in alle kleuren. Ik ging er van uit dat Alex voor groen zou gaan, zijn lievelingskleur. maar hij was onvermurwbaar, het moest en zou die, oker-bruin-oranje stof zijn. Nu, als we dan toch voor 'eens wat anders' gaan, dan kon dit er ook wel bij, dus oker-bruin-oranje it is.

Zondag begon ik er aan. patroontje maken, overbengen op de stof, knippen, zakken tekenen. En mijn avond was om (ik ben geen rappe I know).

 
Maandag kon ik er niet aan werken tot mijn grote frustratie, maar achteraf bekeken maar goed ook. Want dinsdag kwam ik op het lumineuze idee hoe je een paspel aan een zak naait met een stikmachien! Je wil niet weten hoe ik dat bij de eerste Helena broek gefixt heb en je wil nog minder weten hoe lang ik er toen over gedaan heb. Ik kan er ondertussen hartelijk mee lachen, ach, we leren bij zeker maar deze keer durf ik de achterkant van de zakken wel te tonen:
Dus dinsdag was ik ineens onvoorzien al klaar met die zakken, maar dan is er eigenlijk niet meer veel werk over, dus ik werkte verder.
Zakken er op:
  
Voor en achterkant aan elkaar, naden openstrijken, op de strijkplank van de dochter, dat is handiger dan de grote strijkplank:
Tailleband in naaien en klaar. Ondertussen lag het model al wel lekker te pitten, dus passen zal voor de vroege ochtenspits zijn.

...
En ondertussen is de pasbeurt achter de rug. Het model voelde er aanvankelijk weinig voor om zijn groene baggy broek in te ruilen voor een rode nieuwe broek, maar ik kreeg hem toch enthousiast.  Met een iets lager kruis en iets langere pijpen dan bij het eerste model ben ik helemaal tevreden, maar de broekspijpen zijn misschien toch net iets te smal om praktisch te zijn, dus dat zal tornen worden vanavond (na de yoga) om toch net die paar milimetertjes te winnen die we nodig hebben.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow