vrijdag 16 november 2018

Happy Birthday La Maison Victor

5 jaar geleden was ik nog niet echt aan de naai.
Toch kocht ik niets vermoedend dat boekje 'waar vanalles in stond' en 'wel leuk leek'.

Ik besefte niet dat ik een collectors item in handen had
en dat ik daarna geen enkele editie meer zou missen
en dat vooral mijn eigen kleerkast drastisch zou wijzigen dankzij La Maison Victor.


Ik maakte al behoorlijk wat uit het magazine, vooral voor mezelf, maar ook voor mijn man of voor de kindjes.
Om daar dan de 9 leukste uit te kiezen, dat vind ik bijzonder moeilijk. Dat doet onrecht aan voor die outfit's die dan zogezegd niet bij die top zitten, want eigenlijk wordt alles wat ik uit La Maison Victor maak, ook echt veel gedragen. En als het niet meer wordt gedragen, is dat omdat het te groot is geworden of versleten is.

  1. Harlequin 
  2. Pam top en Cat broek uit respectievelijk editie 1, 2016 en editie 6, 2017
  3. de June dress in vuurdoorn van Lotte Martens
  4. Fauve top en Kirsty rok uit respectievelijk editie 3, 2014 en editie 6, 2015
  5. Imani jurk, editie 5, 2017
  6. Copacabana rok en Leila top uit respectievelijk editie 2, 2014 en editie 3, 2015 
  7. Een zwarte Lora jurk met kant op de rug, editie 5, 2015
    (opnieuw de June in vuurdoorn, samen met een groene pencil jurk, een mix van verschillende patronen uit LMV)
  8. De Livy rok in Loxia Navy van Lotte Martens uit editie 6, 2017
  9. Bree top en Kirsty rok uit respectievelijk editie 4, 2016 en editie 6, 2015

Hoewel ik vooral voor mezelf naai uit La Maison Victor, en mijn top 9 dus eigenlijk ook uit damespatronen bestaat, kan ik deze blogpost niet schrijven zonder
  • Die allereerste te vermelden, uit dat allereerste boekje, dat ene patroon waarvoor ik toen dat boekje kocht en waar dus eigenlijk alles mee begon:
de knusse cape, La Maison Victor, editie 1, Winter 2013/2014



  • Die ene creatie waar ik ongelooflijk trots op was, zowel op de creatie als de zoon die er zijn communie mee deed:
King's vest, La Maison Victor, editie 1, lente 2014


  • Datgene waar ik het langst aan werkte om het uiteindelijk weg te schenken voor een goed doel:
Dolly plaid, La Maison Victor Croched Along 2016


Happy Birthday La Maison Victor
Ik hoop dat jullie er nog vele jaartjes bij mogen doen

2 opmerkingen:

  1. Tof zo'n overzichtje! Ik maakte er ook al echt veel uit, 't blijven toffe boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het scheelt ook gewoon als je weet dat je niets moet aanpassen en gewoon 'je maat' kan knippen en direct beginnen naaien. Burda is vast ook leuk, maar ik heb daar mijn maat gewoon echt nog niet in ontdekt denk ik (altijd karrenvrachten te groot)

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow