zaterdag 13 augustus 2016

celebrate summer in (blouse) Majorque

I Celebrate

Summer:

the smell of the mimosa tree

a kiss of a hot summer breeze

freckles and giggles,

chasing ckrickets and butterflies
 
look into the sun

not for too long
 
and than close your eyes:
 
see the pink sky with golden diamonts

 

Alsof het er allemaal voor gedaan is, en dat is het eigenlijk ook, want mijn plannen zijn zelden zo uitgewerkt als deze keer.

We boekten een reisje naar Mallorca.
Ik stootte vlak erna op de Blouse Majorque. Zomerser kan je het niet verzinnen.
De zomereditie van de kids clothes week staat in teken van celebration:
'Celebrate summer' misschien?
Bij stof op zolder vond ik de perfecte stof voor mijn celebration, voor mijn 
'pink sky with golden diamonts'.
Bij Veritas vond ik de perfecte ponponnetjes. In de handleiding van de Blouse Majorque wordt nochtans feilloos uitgelegd hoe je ze zelf kan maken, maar de gouden ponponnetjes waren te perfect om mij aan zelfmaak te wagen.
De puzzelstukjes vielen in elkaar.





en eigenlijk was deze Blouse Majorque al een tijdje klaar, want ze steekt nu eenmaal bijzonder snel in elkaar. Met andere woorden, ze was maandag na een uurtje al klaar.
Het riempje voor de schouderbandjes was wel effe prutsen. Maar dat werkje deed ik in het weekend al. Ik speelde een beetje vals dus.

De instructies zijn in het Frans.... en ik kwam tot de vaststelling dat mijn Frans in een bedroevende staat verkeert. Maar de foto's bij de instructies zijn duidelijk genoeg en het in elkaar steken zelf is uiteindelijk ook niet echt moeilijk waardoor dat Frans niet echt een obstakel is.

Maar dan was het wachten, eerst op de kindjes die op vakantie waren, dan op de zon. Want laten we wel wezen, de blouse Majorque, de zomer vieren, met paraplu in de hand en dikke trui er over, dat zou een beetje raar zijn.
Maar het wachten werd beloond met een streepje avondzon


 





Patroon:
blouse Majorque, Ikatee

Stof:
Nani Iro, Jewel pouch, Stof op zolder

7 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow