zondag 21 augustus 2016

monkey business: Wolf 2

Kruis een wolf met wat apen en je hebt ...
een mooie pyjama



Dat ik niet kon achter blijven met de pyjama's voor Alexander, dat was meteen duidelijk toen ik eerst de meisjes wolf maakte voor Helena. En dat er ook een cape bij moest, daar kon ik niet onderuit.  
Voor de stof had ik bij aankoop niet meteen een pyjama in gedachten, eerder een Ole.
Maar ik zei het eerder al. Als ik telkens wacht tot de projecten helemaal af zijn in mijn hoofd, blijft er veel mooie stof ongeknipt liggen, en dat is nog grotere zonde dan pyjama's maken van veel te mooie stof. Deze stoffen, met wat drukkere prints, zijn immers niet onbeperkt houdbaar.





 


 
Vergeef me meteen ook maar dat ik niet echt keek naar doorlopende tekeningen, want ik knipte zuinig en bij een pyjama vind ik het niet zo belangrijk dat het mooi doorloopt. Het zal hooguit de tandenfee zijn, die er wat van zal merken.
Excusentruut voor mijn gebrek aan nauwkeurigheid natuurlijk maar ik heb wel nog stof genoeg om er ander moois van te maken.

Aan de jumpsuit zelf veranderde ik NIETS. Ik volgde netjes de matentabel en zit, zoals altijd, alweer perfect op de gewenste maat. De cape moest ik wel wat aanpassen. Ik maakte de cape met een klein couponnetje waardoor ik hem iets kleiner moest maken en in 2 stukken.
Kleiner, dus het dekentjesgehalte van de cape is een beetje minder, maar het blijft een ruime cape. En omdat het pelsachtige stof is, zie je niet echt dat ik hem in 2 stukken maakte.




patroon:
Wolf, Zonen 09
stof:
Cool Baboon, Hamburgerliebe (ik kocht deze een tijd geleden bij Something strange)

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooie pyjama! Voor slaapgerief hou ik me ook bij Wolf, alleen de cape, die rolde hier nog niet onder het machien vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Coole versie.
    Stof en patroon heb ik ook af gebruikt... maar dit is wel mooi gecombineerd

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow