dinsdag 1 november 2016

Dinovember: de slouchy beanie en wat restverwerking

Dinovember is er weer. Hoera! Altijd leuk, om te ontdekken wat de dino's weer hebben uitgestoken.
Mijn dino's maakte vannacht een echte dinocreatie, maar het kan zijn dat ik er zelf ook voor een klein beetje tussen zat. 


Alexander voetbalt en staat dus 3 keer per week op het plein. (ok, ze verhuizen binnenkort voor de trainingen  wel naar binnen, maar soit) Als het wat kouder wordt, is een (tricot) muts geen overbodige luxe.
Alexander mocht de stof zelf kiezen. En ik ging op zoek naar een patroontje voor een beanie. Het werd een slouchy beanie die ik omkeerbaar maakte.
Hiervoor knip je 2 mutsdelen in plaats van eentje.
Ik gebruikte voor de binnenkant dezelfde stof, maar ik had even goed een contraststofje, of in mijn geval grijze tricot, kunnen gebruiken. Dan heb je 2 mutsen voor de prijs van 1.

Omdat ik 2 mutsdelen gebruikte, bleef er van het stofje niet veel meer over (ik kocht dan ook maar 40cm, met enkel een muts in mijn achterhoofd).
Als ik een beetje vals speelde, kreeg ik er net de mouwen uit voor een Billie , maar niet eens raglanmouwen, wat me mooier leek. Om toch een beetje het effect van raglanmouwen te krijgen, knipte ik uit de allerlaatste rechte restjes de bovenste delen van voor en achterpand uit. Dat die voor- en achterstukjes niet tot dezelfde hoogte komen, ligt dus louter en alleen aan het feit dat er gewoon geen vierkante decimeter over bleef van de stof.







misschien toch eens overwegen om hem ook op balletles te sturen want zijn grand jeté doet hij met veel bravoure






patroon:
slouchy beanie
billie

stof:
dino tricot van Stoff
restje grijs

5 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow