donderdag 6 augustus 2015

in de bloemetjes gezet

Enkele maanden geleden al (echt, is dat al zo lang geleden, we moeten gauw weer afspreken Nele!) kreeg ik van een vriendin een bloemetjesstofje.
Het was hele soepele tricot en nu moet je weten dat ik geen wonder ben op vlak van tricot. Ik heb daar gewoon echt nog niet mijn draai mee gevonden. Een ingewikkeld patroon kan ik mij dus niet veroorloven met dit stofje. Maar overtuigd dat een patroon niet altijd ingewikkeld moet zijn om toch mooie resultaten te krijgen, ging ik op zoek naar patroontjes. Een patroon vond ik hier. De perfecte bijpassende boordstof vond ik onderaan in de stoffenzak op zolder (het was een couponnetje).
Het zou een eenvoudig topje worden, eenvoudig, maar super handig voor zomerse dagen.

Het patroon valt iets breder en langer uit dan ik het zou maken, maar met de brede boord onderaan, komt dat helemaal goed. Zonder brede boord zou ik het dus smaller maken, dat het mooi aanpast, maar dat is persoonlijke appreciatie.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow