zaterdag 16 mei 2015

een vluggertje: magneten

inlegpuzzels, de meeste heb ik aan de juffrouwen van de kindjes gegeven. Ik heb er 2 bij gehouden omdat ik ze zo mooi vond en er ooit eens leuke retro magneten voor op de koelkast (of voor op het whiteboard) mee wilde maken.

Weinig aan te vertellen natuurlijk: goeie lijm, sterke magneten en mooie inlegpuzzels, 5 minuten wachten en de job 's done.

Ware het niet dat sterke magneten moeilijker te vinden zijn dan goeie lijm en mooie inlegpuzzels tezamen. Ik vond er immers ooit in een knutselwinkeltje, maar die is ondertussen al lang verdwenen. Hema, AVA, Schleiper, ... niets dat sterk genoeg is. Uiteindelijk vond ik de perfecte magneten gewoon bij Bol.com, 2cm diameter. (de inlegpuzzels vond ik bij de kringwinkel, maar dat hoefde ik niet te vertellen waarschijnlijk)
Ik plakte (wegens overvloed aan magneten) 2 magneten per puzzelstukje, liever eentje te veel dan eentje te weinig. 

 
Natuurlijk vindt mijn man ze niet mooi, haha, maar helaas, ik wel (mijn favoriet is het konijntje onderaan) en die foto's van toen hij klein was ook, dus die blijven ook nog even hangen. Welke is jullie favoriet?
 



 


2 opmerkingen:

  1. Super Liesbet!
    Ik vind de nieuwe look van je blog trouwens ook geslaagd.

    En ja, sterke magneten, dat is niet zo simpel; In mijn klas heb ik magneetstrips om tekeningen op te hangen, maar daar heb ik ook even moeten zoeken voor ik goede sterke had gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Kans zit erin dat ik dit pik, hier ook enkele inlegpuzzels waar ik geen afscheid kan van nemen :p

    Dat eekhoorntje doet me trouwens erg aan die van Froy & Dind denken, uit hun collectie van 2010. Da's mijn favoriet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow