zondag 19 juni 2016

Julia hack take 2

Wat is het ergste dat kan gebeuren voor een blogger? Jep, de pc die het begeeft! Niet dat ik geen andere laptops tot mijn beschikking heb, maar het is toch anders en toch wat inventief wezen wat de foto's betreft. Want geen blog zonder foto's en voor alle duidelijkheid, die foto's zijn bewerkt! ha, oeps, het is er uit, mijn geheim, zonder fotobewerking kom ik er niet. 
Maar goed, we trekken onze plan en hopelijk is het ongemak maar van tijdelijke aard. 

Maar 'ons' Julia dus, gehacked, al weer. 
Ik waagde me al eerder aan een Julia hack en die viel tot mijn verbazing en blijdschap erg in de smaak, niet alleen bij de zoon. 
Net omdat het zo'n basispatroon is, leent het zich ook geweldig tot hacks. Ik zie alleszins nog mogelijkheden. 

Ik tekende de Julia sweater met waterval halslijn ergens in november, gelijktijdig met een zomerzwanen Tinny (nog niet uitgevoerd), de zwarte Louisa en de feestelijke June
Julia, Tinny, Louisa, June, ... 
het lijkt bijna een meisjesnamen topic, maar nee, ik moet jullie niets vertellen
 
Om een waterval halslijn te maken, gebruikte ik de duidelijke uitleg van Bernina (het warm water hoeft hier niet uitgevonden te worden dus). 
Om te voorkomen dat de halslijn op de rug rekt, heb ik in de halslijn vliselinelint gestreken (je koopt dat zo, maar je kan het vast ook gewoon zelf knippen). Dus geen rekbare halslijn op de rug, geen trui die na 5 seconden dragen helemaal naar achteren schuift, of over mijn schouders. Alles blijft zitten zoals het zit, niet onbelangrijk. 

Zo op een kapstok zegt dat natuurlijk weinig, dat is gewoon iets dat je aan moet zien. De naad op de rug is er trouwens alleen maar omdat ik te weinig stof had en dus wat moest puzzelen. De stof heb ik ooit, nog voor ik een naaimachine had, gekocht van, ... ik weet niet meer wie, maar ik weet wel nog dat de stof van Fragile is.



 

De broek, dat moet toch even gezegd, gewoon terzijde, is een kringwinkelvondst :-) . Kwam dat even mooi uit, een broek van 7 for all Mankind in perfect mijn maat, net die blauwe jeans die ze niet meer hadden in de winkel. De kenners weten hoeveel geld ik uitspaarde. 
De riem heb ik uit mijn man zijn schuif gepikt. Ik zou durven zweren dat het de riem was van op onze trouw. 
 

patroon:
julia sweater for women
aangepast met watervalhalslijn
stof:
fragile, uit lang vervlogen tijden
 

2 opmerkingen:

  1. Mooi zeg! De hals is echt knap. Ik herken het van de foto's te bewerken, ik moet geregeld het licht wat bijstellen achteraf. Komt eigenlijk vooral door mijn gebrek aan geduld. Als iets af is wil ik het bloggen, en vaak is het dan al avond en is het licht niet meer optimaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, die watervalhals maakt er direct iets heel anders van! Onze pc is intussen al 6 weken binnen voor reparatie, echt de hel voor een blogger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow