dinsdag 13 oktober 2015

oktober opruimmaand

Ons huishouden, wel dat is een stelletje ongeregeld. Erger nog, het durft al eens onze haar in de boter te zijn. En als we dan die haar netjes verwijderd hebben, is het plots wel gemakkelijk om met de grove borstel door het huis te vliegen. Minder rommel in mijn huis is minder rommel in mijn hoofd. Bij mij gaat die regel alleszins op. En hoe ongeregeld ons huishouden is, de haren in de boter, lijken wel met enige regelmaat terug te komen, waarschijnlijk niet toevallig rond de seizoenswissel van winterkleding naar zomerkleding en omgekeerd, (tijdens of rond de periode van de kleerkastenkuis) Dan gaat het er hier nog net iets chaotischer aan toe dan normaal.

En zo komt het dat ik in oktober meer naar de kringwinkel rijd om er spullen naartoe te brengen dan om er te snuisteren. (en dat wil echt wel wat zeggen)
Zo komt het dat het kastje in de kelder na een jaar eindelijk afgestoft wordt, ik beslis om het niet te verven en het meteen zo zal gebruiken als stoffenkast. Ja, eindelijk een stoffenkast, wel maar een kleintje, maar is't geen schoontje?
En zo komt het dat de 20 zakjes met stoffen (en restjes van) van de zolder gehaald worden en onderworpen worden aan een doorgedreven selectie. (en zo komt het dat ik nog eens naar de kringwinkel rijd) 
En zo komt het dat ik momenteel een min of meer nette naaikamer heb. Zoiets is natuurlijk zeer vergankelijk met 2 kinderen in huis die de naaikamer ook gebruiken als speelkamer, maar er is toch iets meer structuur in, voor even, waardoor het ook weer sneller opgeruimd is.

Nog een stuk of 7 ruimtes te gaan ofzo, maar zo gaat dat in het leven, prioriteiten stellen hé.
Voor:
 Tijdens:
Na:
het is zeker nog niet clean clean, maar hey, dat zal het hier nooit zijn vrees ik



Het kastje, ongelooflijk dat ik deze beauty bijna een jaar in de kelder heb laten verkommeren om er een stel aftandse glazen potten in te huisvesten.

De pennen,I love de pennenhouder

De scharen: ik heb er dan toch al een paar en toch is dat zoiets dat ik durf lopen te zoeken. ze liggen vaak overal en nergens

En dan euh, dan mag ik nog zo veel weg gedaan hebben, nog zo veel gesorteerd, maar op één of andere manier kan ik geen afstand doen van mijn draadjes, zelfs niet nu ik er al 2 nodig heb. De draadjes zijn een verzameling van draadjes van naaiwerkjes sinds april ergens ongeveer. en ooit zal ik er klaar voor zijn, maar nu nog efkes niet


En dan deze ninja, die al dat werk zo dadelijk teniet zal doen en oeps ja, het was op dat ogenblik al iets van een 11u, maar op een zondag mag da.



1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow