zondag 18 januari 2015

Broekjesmaand

Als Alex pipi moet doen, dan moet dat snel gaan. Geen tijd voor knoopjes en ritsen, maar snel naar beneden, die handel. En vooral snel weer naar boven en snel weer gaan verder spelen.

Je kan je dus inbeelden dat (klassieke) jeansbroeken niet zijn favoriete kledingstukken zijn. Dus ik nam zijn, ondertussen al erg versleten, lievelingsbroek en tekende op basis van die broek het patroon over.
De 'moederbroek'
Stofjes had ik nog liggen. Het bruinrode stofje is een stevige sweaterstof die ik nog over had van vorig jaar.
Het groene stofje, eveneens sweaterstof, maar iets vloeiender, minder stug, kocht ik op een rommelmarktje in Cadzand. Ik maakte er eerder ook al een cape van die wat groot zal uitgevallen zijn. Ik had dus net te weinig stof voor het broekje waardoor ik een beetje vals moest spelen (lees: 1 pand maken van 2 aan elkaar genaaide stukjes).
 
 

 
 
Ik heb nog heel wat stofjes liggen om broekjes te, deze 2 waren eigenlijk om te oefenen zodat ik het bij de duurdere stoffen niet laat afweten. Al is dat nooit een garantie bij. Alex heeft er toch maar netjes 2 snel aan- en uit-broekjes bij.


1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow