zondag 16 november 2014

grijs met een zonnestraaltje

een blauw, een groen, een paar rode, met bloemekes, met ribbelkes, met grote zakken, wijd en zwierig of smal, ik heb het allemaal in rokvorm (ik heb een hekel aan broeken, valt het op?)
Maar wat ik toch regelmatig een beetje mis, is een stijlvolle basic die overal mee gaat: de grijze rechte rok

hoe saai!
Ik hoor jullie al, maar saai wordt stoer met wat je er bij kan dragen, of classy, of, ja, inderdaad, saai, of zelfs vrolijk.
Ik moest even graven naar de onderste stof in de stoffenzak, de grijze wollen stof die ik ooit in de kringwinkel (want waar vind je die goedkoper dan in de kringwinkel? 3euro voor 3 meter).
Als basispatroon gebruikte ik de rechte rok van ZsaZsa omdat ik daar de taille heel gemakkelijk wat van kon versmallen (door de nepen wat ruimer te nemen bovenaan). Ik maakte de rok onderaan niet recht, maar iets smaller naar onderen toe en ik maakte een split aan de zijkant. Dat maakt het naar mijn gevoel toch net iets eleganter. Omdat helemaal grijs toch ook maar helemaal grijs is, maakte ik met (redelijk fijn) keukenkoord en goudkleurige biais een paspel om aan het bovenrandje van de rok te verwerken. Het beleg heb ik ook doorgestikt met goudkleurig stikzijde.
het resultaat? grijs dus, maar toch net iets feestelijkers meteen met de goudkleurige accenten.
 
 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow