vrijdag 7 februari 2014

a beautiful body project

ik had me voorgenomen om er hier over te zwijgen, omdat het niet echt over knutselen gaat, maar de rest van mijn post gaan tot hiertoe ook niet echt over knutselen, en dit project is zo mooi dat ik het niet mag laten ontbreken in deze blog.

het begon, om ons niet te ver terug te laten leiden in de tijd, begin januari. Ik worstelde met de gedachte dat ik wel wat gewicht was bijgekomen tijdens de feestdagen dat ik liever kwijt dan rijk was. Maar ook de gedachte dat mijn lichaamsbeeld niet altijd even lief was dan ik wilde toegeven. ik had ten slotte boulimie overwonnen, toch? al 8 jaar, dus waar kom je dan nog mee af? Ik waar daar toch mee aan de slag en dacht daarbij aan een fijne vriendin, collega borstvoedingsconsulente, buurvrouw die fotografe is.
https://www.facebook.com/VeloFoto
Zou zij me niet kunnen helpen om een mooie fotoreportage te maken zodat ik met de ogen van een fotografe naar mooie foto's van mezelf kon kijken, om me er aan te herinneren wat voor prachtig mens ik ben en onzekerheden over kilo's, ingebeeld buikje en al even ingebeelde cellulitis de kop in te drukken.

Exact een dag nadat ik dat had zitten bedenken, deed de fotografe zelf een oproep. Ze zocht kandidaten die wilden meewerken aan A beautiful body project.
http://www.abeautifulbodyproject.com/
dus ik stond daar mooi op de eerste rij, ikke ikke, pick me, als een klein kind in de turnles, zich niet echt goed realiserend dat ik misschien niet zou durven als het puntje bij paaltje kwam

Maar de fotografe koos mij uit (samen met nog vele anderen) en ik durfde blijkbaar toch meer dan ik dacht. Of anders gezegd, ik dacht vooral niet na en deed gewoon, in volle vertrouwen dat de fotografe er wel iets moois van zou maken. En zo gezegd zo gedaan. Het wèrd een prachtige fotoreportage en samen hebben we er ook een echt beautiful body project van gemaakt. Eentje dat voor mij veel meer betekent dan alleen wat mooie foto's.

En verder ga ik er over zwijgen, want het project spreekt voor zichzelf
http://www.abeautifulbodyproject.com/we_are_more_than_a_number_on_a_scale

Saartje,
via deze weg nog eens super hard bedankt voor de kans, de fijne babbels die we hadden, de prachtige foto's en de fijne samenwerking, jouw joi de vivre en optimisme zijn zo aanstekelijk dat je wel vrolijk moet worden met jouw in de buurt. Als ik ooit wat voor je terug kan doen, you shout!



 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow