vrijdag 17 april 2020

linkparty 13: Norma

Corona of niet,
de nieuwe Fibre Mood ligt sinds woensdag in de betere krantenwinkel en kan je ook wel online vinden bij de betere stoffenwinkels.



Ik kreeg al vast een preview en ging helemaal overstag voor de Norma Blouse, want wow, daar kijk je toch even voor om, niet? Die opvallende mouwen, maar verder wel heel eenvoudig. Ik hou wel van dat contrast in het patroon.








Ik had de zachte romantische stijl van Bellerose in mijn achterhoofd voor deze blouse, dus ik zocht een heel soepel stofje in een zachte kleur.
Met een stijver stofje loop je immers het gevaar dat de mouwen al gauw te bombastisch gaan worden en dat wou ik wel echt vermijden.


Ik koos een viscose uit van Atelier Brunette met bijhorende knoopjes. Op zoek gaan naar knoopjes, is in deze tijdens immers geen evidentie. En als ik dan toch stof bestelde voor mezelf, koos ik ook een mooie blauwe tencel uit van MeetMilk voor de dochter.


De kleur van de tencel bleek echter exact de kleur van mijn ogen, blauw noch grijs, waardoor de tencel van MeetMilk me gewoon heel erg mooi stond en dat kon ik niet negeren.


Voor de knoopjes moest ik dan wel op zoek en omdat je in deze tijden niet zomaar naar een winkel kan hollen, ging ik eerst graven in mijn grote pot met oude knopen. Daar lijken geen 2 dezelfde knopen in te zitten, maar je weet maar nooit hè. Tot mijn grote verbazing vond ik kleine oude parelmoeren knoopjes, die van kleur wisselen als de zon er wat op schijnt:
blauw noch grijs en soms een beetje groen
Helemaal perfect! Beter zou ik nergens kunnen vinden.




De Norma Blouse is een cropped hemdje. Omdat ik liever niet met de buik (net) bloot loop, verlengde ik de blouse met 4cm.
Als het meer gaat verlengen, moet je rekening houden met het feit dat je hemdje ook wat lager op je heupen komt en ga je naar onderen toe ook iets moeten verbreden.






De blouse is in een effen stof, dus je zou denken, dat past werkelijk bij alles. Helaas viel dat toch een beetje tegen. Omdat het zo ondefinieerbaar blauw noch grijs is, lijkt ze enkel op lichte jeans te passen. En dat is net zo'n kleur dat ik niet zo rijkelijk op voorraad heb. Maar goed, ik kreeg mezelf nog net in die smalle jeansrok gehesen.
Dat worden een paar chipskes minder en een kilometertje verder in het vervolg en dat komt wel goed



En als dat plan toch niet lukt, dan houd ik het op die dolores rok, die ik vorig jaar maakte.



Gezegend met een mooie achtertuin










Patroon: Norma
Stof: Light Diamond Jacquard, Meetmilk, gekocht bij Piekewieke











1 opmerking:

  1. een prachtig exemplaar! misschien past het ook wel op zwart?
    We hebben dus bijgeleerd dat we in het vervolg niet alleen stof maar ook knoopjes moeten hamsteren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow