zondag 16 februari 2020

Screens Sweater

Het fijne aan See You at Six stofjes is dat ze nooit gedateerd lijken te geraken, ook al is het stofje in kwestie soms al van 2 jaar geleden. Het enige wat gedateerd kan geraken is de stoffenhoeveelheid die je toendertijd had ingeslagen, want nu ja, kinderen groeien nu eenmaal.



Van de screens, SYAS spring 2018, had ik een metertje in voorraad. Echt lang moest ik dus niet meer wachten om die te verwerken, tenzij ik er een mouwloos vestje uit wou maken zoals hier.

Ik tekende het patroon zelf op basis van een hele leuke trui van Six Hugs & Rock'n Roll.
De trui is een beetje oversized met erg een mooi detail aan de hals.


Omdat ik dat detail niet helemaal zag zitten, dat moet perfect zijn of niet, stikte ik met een honingraatsteek een driehoekje op de halsuitsnijding in plaats van dit uit 1 stuk te maken.



Het is dus niet zo cool geworden dat de originele trui, maar dat neemt niet weg dat ik wel tevreden met het eindresultaat. Dat zelfgetekende patroon ga ik zeker nog eens gebruiken. En misschien durf ik volgende keer wel aan dat puntje in de halsboord beginnen.




 


patroon:
Zelf getekend (of nagetekend beter)
stof:
Screens, See You at Six



2 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow