vrijdag 14 februari 2020

linkparty 12: Hettie van Fibre Mood

Het is al weer tijd voor een nieuwe Fibre Mood! De achtste ondertussen. En naar 2-maandelijkse traditie gaat dat ook gepaard met een link party.

Uit de vele mooie modellen twijfelde ik uiteiendelijk het hardst tussen een Ada-broek voor Helena en de Hettie rok voor mezelf. Ik besloot om de Ada-broek voor later te bewaren, want die zou ik toch sowieso maken, zo'n tienerproof model.
De Hettie rok lag wat minder voor de hand, maar net dat was dan ook de uitdaging die mij triggerde om voor Hettie te gaan


De Hettie straalt echt bloemen, romantiek en flower power uit. Ik dacht er meteen de mooiste bloemenprints bij en bij uitbreiding ook heerlijke warme zomeravonden.
Toch besloot ik om voor een heel ingetogen, sobere versie te gaan.

Ik maakte een effen zwarte Hettie met drie panden zoals het patroon voorziet.


Ik maakte maatje 38, maakte de onderste 2 panden iets korter en de taille iets smaller. Hoe je dat doet, vind je hier. Aan het bovenste pand verandere ik niets omdat ik niet wilde dat de rimpeltjes net op het breedste van mijn poep zouden komen en zo een verzwarend effect zouden hebben.  (ik ben 1m63)

De stof kocht ik aanvankelijk om een geklede broek mee te maken, en is een soort crêpe met lichte rek en een beetje wol in precies. Ik weet niet of dat echt zo is. Ik kocht ze bij Stoffenverkoop Geel. 

Omdat de rok zelf zo sober mogelijk is gehouden, kan je er nog oneindig veel kanten mee uit.
Wil je toch de romantische toer op?

 


Of mag het wat stoerder zijn?




Of wil je stralen in casual chic?



Het kan allemaal. Als dat niet capsule wardrobe proof is, weet ik het niet meer.
Ik ging uiteindelijk voor romantisch stoer, met mijn haar chic opgestoken, ofzo, haha


Patroon:
Hettie, Fibre Mood

Stof:
Stoffenverkoop Geel




1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow