dinsdag 26 november 2019

Thea I

Thea I,

want Thea II, III, IV, V, … komen er zeker nog aan.


Thea:
zusje van Theo
dameshemd
zonder gepruts van een kraag
maar wel een mooie hals, ook zonder die kraag.






Die Thea dus,
stond al even op mijn naailijstje. En overal waar ik een 'Thea-stofje' tegenkwam, belandde dat in mijn winkelmand. Het lijstje aan Thea's in mijn hoofd is dus al behoorlijk lang.


Een onverwacht en ongepland naaiweekend was dan ook de uitgelezen kans om eindelijk werk te maken van Thea.
Voor een eerste Thea koos ik voor een prachtige smaragdgroene glanzende viscose, zo ongeveer een schoonste groen dat er bestaat. Hoewel de stof heel vloeiend is, viel de verwerking verrassend goed mee. Het maakproces was dan ook puur genieten.
Dit is wat ik zo leuk vind aan naaien, dit soort precisiewerk, maar ook werk dat je ziet vooruit gaan. Met een handleiding die zo prettig is om te volgen en de ingewikkeldere stappen beginnersproof maakt, maakt dat de Thea gewoon al weer een grote hit is van Zonen 09.









Ik paste aan het patroon zelf niets aan. Voor de maat volgde ik de matentabel (met voorrang aan borst- en heupomtrek) en voor mij en met deze stof kwam dat precies uit.
De onderrand van het hemd kwam bij mij heel laag, tot ver onder mijn achterwerk. Omdat ik mijn hemden altijd in mijn broek draag en een gebogen lijn moeilijker is om af te werken, koos ik dan ook om de onderrand recht te knippen. 



Als je de (hemd)jurkversie zou maken, zal een gebogen onderrand vast wel mooier zijn, maar dat is voor een andere keer, voor Thea III of IV.


Voor nu ga ik vooral nog een beetje genieten van die eerste Thea. En of ik daar content mee ben.

Thea gecombineerd met de groene Billie uit Fibre Mood 6
Stof:
Stoff.be Geel

Patroon:




2 opmerkingen:

  1. Maar waaaauw zo'n moooi hemdje! En dat stofje is ook prachtig! Ik ben nu wel benieuwd naar een onverwacht naaiweekend, hoe valt dat zo ineens op uw pad? :p

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow