dinsdag 9 juli 2019

nachtraven en wolven

some practical sewing tussendoor, daar is niets mis mee.

Alexander zat wat krap in de zomerpyjama's 
Het is warm
Ik maak een zomerpyjama, voila.
Alexander wou een jumpsuit, dus een wolf it is, in een stofje dat ik nog liggen had, met boordstof van see you at six om het donkere geheel wat te breken. 
Veel valt daar niet over te vertellen, buiten dat pyjama's de meest geapprecieerde zelf gemaakte kledingstukken blijken te zijn hier.





En wat ik voor de ene doe, moet natuurlijk evenredig voor de andere gebeuren. Zo gaat dat met 2 kinderen die niet zo veel verschillen in leeftijd. Een wolvinnetje in zachte tricot, in 2 stuks, volgde al snel. 



Ik knipte niet verstandig, waardoor ik het presteerde om niet genoeg stof te hebben en ik het rugdeel in twee delen moest knippen.
Ik liet de t-shirt een beetje wijder uitlopen aan de zijkant en voegde een plooitje toe. Als je het dan toch in 2 stukken moet knippen, moet je vooral doen alsof het zo hoort, niet?




Aan de short voegde ik een jacob-elementje en een valse gulp toe. Ik voorzag de tailleband van brede elastiek. De pijpjes werkte ik met ecru boordstof.

 

 Slaapwel


patroon: Wolf, Zonen 09
stof: 
Alex: 
uit de voorraad
Helena:
frilly flutters mist, art gallery, Lizzy l'oiseau

3 opmerkingen:

  1. Mooie pyjama's! Dat Wolfpatroon ligt hier al zoooo lang in de kast en ik gebruikte het nog nooit... Er zijn dan ook zo veel andere pyjamapatronen he. Misschien moet ik toch es overstag gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n dankbaar gerief.
    Zalige kleuren😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie pyjama's en inderdaad dat plooitje hoort daar te zitten dus moest het wel in twee, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow