woensdag 13 juni 2018

#frances van #fibremood

Ik merk dat ik meer en meer uit het naaien groei. Niet om volledig te verdwijnen, nee, dat niet meteen, maar ik volg het even wat minder en zet me niet gauw meer aan mijn naaimachine. 
daar hebben verbouwingen, en dus een naaikamer vol verhuisdozen en een vrij strak loopschema wel wat mee te maken. 
Maar voor sommige zaken maak ik toch een uitzondering. 




Die uitzondering heet Frances en is van de hand van Fibre Mood


Frances?  



  • Een gratis patroontje, te vinden op www.fibremood.com


  • Van stijlvolle top tot een sportief modelletje


  • Je kan er alle kanten mee uit


  • Voor jong en oud


  • past werkelijk voor elk model, check de linkparty zeker ook eens als je dat niet gelooft!


  • Zit super snel in elkaar


  • En is absoluut beginnersproof


Fibre Mood?




  • Een heel gedreven, creatief en super getalenteerd team
  • vanaf 22 augustus komt er een 2-maandelijks patronenboekje uit, boordevol inspiratie, 
  • 12 naaipatronen, breipatroontjes en leuke DIY projectjes
  • online extra uitleg en hulp, stof- en stijladvies, extra inspiratie,  … 
  • Kortom, alles wat je nodig hebt om die stijlvolle garderobe gewoon zelf te maken




Mijn Frances?

Mijn eerste versie bedoel ik dan. 
Ik gebruikte een crêpe met prachtige kleurovergangen die echt al heel lang op het perfecte patroontje wacht. 
Ik heb nagedacht over hacks of tierlantijntjes, maar de stof zegt het eigenlijk allemaal. Ik heb dus, geheel tegen mijn aard in, netjes het patroon gevolgd.

Ik ben super blij met het resultaat en de Frances blijkt ook goede vriendjes te zijn met de Cat pants die ik eerder al maakte. 








Ik viel net niet in een S volgens de matentabel. Ik maakte dus voor de zekerheid een M die ik net op de stofbreedte kreeg. Die M valt een beetje ruim. In deze versie, met deze stof, stoort dan niet zo, maar als je twijfelt tussen 2 maten, raad ik je aan om voor de kleinste maat te gaan. 

Alex nam de foto's en gaf me opdrachtjes om vrolijk te kijken, boos, verlegen, verliefd, bang, … Kan je ze uit elkaar houden, of moet ik nodig op de acteerles gaan?






En dat Frances een patroontje is voor iedereen, bewees mijn mama. Ze kwam binnen, deed mijn Frances aan, en ging er vrolijk mee naar huis.
Straks knip ik gauw mijn 2de Frances, maatje S deze keer.



Maar ik zie ook een cropped versie voor me, zonder halsboordje, voor een sporty off shoulder model (denk ik ook ooit niet aan lopen?, vraag je je nu af). 
Of een Frances met een boordje onderaan, of een jurk, of met een borstzakje, of opstrijkpatches, of, … 
Je ziet het, mogelijkheden zat met dit basispatroontje!


5 opmerkingen:

  1. Hier loopt mijn mama ook weg met mijn net te grote kledij 😉 jullie staan er allebei prachtig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow... superleuke deze....
    Staat je perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je koos echt een prachtige stof! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige versie ! Ik zit echt in een naaidip. Dit patroon waarvoor ik ook uitgenodigd was had de eventuele schop onder mijn kont kunnen zijn maar printer is stuk dus kon patroon niet printen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow