zondag 15 januari 2017

die andere Billie (blouse)

In het naaiwereldje is de Billie van Zonen09 een begrip, zowel voor jongens als voor mannen. (Ze vallen hier zelfs zodanig in de smaak dat ik ze niet geblogd krijg.)
En al is het een idee om de Billie aan de passen aan een vrouwenlijf, toch heb ik het over die andere Billie.
De Billie van La Maison Victor.

Ze stond al sinds uitgave op mijn verlanglijstje (La Maison Victor Editie 4, 2014, maar ze werd recent opnieuw uitgegeven). Ze geraakte afgelopen zomer eindelijk geknipt. Toen kwamen er eerst andere "dringende" projecten. Met de komst van 2017 stond ze eindelijk weer bovenaan de to sew lijst. Voor zover deze lijst echt bestaat, want ik ben daar niet georganiseerd genoeg voor. 

Ik maakte de Billie Blouse volledig volgens patroon, geen hack, niks aangepast, geen tierlantijntjes. Ik koos voor ecru crêpe en een parelmoeren knoopje aan de mouwboord. That's it.
Dat maakt dat deze blouse in elk seizoen gaat en zich in verschillende stijlen laat combineren. Het perfecte stuk dus voor in een capsule wardrobe. Al ben ik daar zelf nog een eindje van verwijderd. 






patroon: Billie Blouse, La Maison Victor Editie 4, Winter 2014
ze werd recent opnieuw uitgegeven in de XL special.
stof: ecru crêpe, Stoff

6 opmerkingen:

  1. Ze is prachtig. Ik heb me voorgenomen om ook wat meer blouses te dragen en te maken. Meestal kies ik voor casual, maar dit kleedt zo mooi af!!
    En ook... elke keer als ik je op foto zie verschijnen denk ik: 'wauw zo een knappe madam'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ow joh, je doet me wel blozen ze. Ik hou niet zo van sweaters. Ik heb daar simpelweg niet het model voor. Dus bovenlijfgerief is hier een beetje onderbemand in mijn kleerkast. Ik kocht mij dan ook het boek 200 shirts. En ik had bij veel voorbeelden zoiets van:" ja, daar kan ik die en die stof en dat kan ik maken, en zo ga ik dat combineren, ... allé, 200 ideeën. to be continued

      Verwijderen
  2. Heel tof. En inderdaad een blouse die overal bij gzat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En inderdaad mooi in de ecro stof, luxe uitstraling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mooi! Staat hier ook nog op het lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow