maandag 26 december 2016

jaaroverzicht 2016


de laatste week van 2016,
tijd om even terug te blikken op wat 2016 is geweest
en vooruit te kijken op wat 2017 zal brengen.

2016:

15 meisjesnaaisels



8 jongensnaaisels (sorry boy)



9 naaisels voor mezelf



2 mannennaaisels (sorry to you too, just getting started)
maar zien jullie dat ook? ik zie er wel een lijn in, haha, lol



en tot slot nog wat kindernaaisels



Maar laten we het grote haakproject niet vergeten, dat sinds gisteren pas echt helemaal af is (met floshkes). Straks nog inpakken en op de post doen. De Dolly Plaid.



Maar ondanks al het gehaak en genaai en geknutsel was 2016 het jaar waarin ik afscheid nam van mijn vader. Een vader die zo veel was, behalve een vader. Een vader die ondanks alles echt mijn vader was. En ik zijn dochter. Een vader die ik terug vond in dia's, foto's en muziek. Verdriet dat echt is, dat met uitstel komt, soms hard en soms weggemoffeld, soms verrassend en in kleine dingen, soms bij de klassiekers als Vaderdag of zijn verjaardag. Verdriet om zijn dood en verdriet om zijn leven.
dus
5.000.000 tripjes down to memory lane, want daar is waar ik hem vind.






2017:
- meer mannennaaisels en meer kleur in de mannennaaisels
- meer lange termijn projecten waar ik rustig mijn tijd voor neem, ideeën laten rijpen, uitzoeken, proberen, testen, passen, ... tot het perfect is, het hele proces, maar dan in slow motion
- en minder gehaast van het ene project naar het andere, stof kopen en al weer met andere ideeën spelen, nooit genoeg cultuur, een overvloed aan inspiratie, de trein in mijn hoofd nooit tot stilstand krijgen, nooit helemaal tevreden
- meer (of beter gezegd, eindelijk) breiwerk,
- nog een dolly plaid maar dan een babyversie (in de maak, met handleiding, verwacht in januari)
- nog een jaartje met een communicant, hoezee!
- een ooroperatie, en daarmee ook een volle 10-beurtenkaarten, hopelijk niet met 11de beurt gratis
- misschien een nieuwe hobby, of beter gezegd een oude hobby die van onder 't stof wordt gehaald
- naaien met mijn dochter

1 opmerking:

  1. Wahahaha, ik dacht dat uwe vent gewoon graag grijs zag.
    Om maar met het luchtigste te beginnen... want uw vader. Ik las en zag de zwarte jurk en dacht 'daar ben ik niet klaar voor', maar dat was jij wellicht ook niet. Ik tik en krijg tranen in de ogen bij de gedachte dat ik ooit mijn vader zou moeten missen en ik heb de neiging hem nog meer vast te grijpen. Om maar te zeggen, ik heb totaal geen recht van spreken maar ik voel zo met je mee x
    Het nieuwe jaar lijkt me alvast boordevol plannen en dromen te zitten, ik wens dat ze uit mogen komen en blijf hier meelezen om te kijken wat komt! Oh, en ik doe ook van 'nog een jaartje met een communicant'.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow