zaterdag 25 juli 2015

gordijn wordt kleed: 3 risico's in 1

3 risico's:
  • van een gordijn een kleedje maken, voor mezelf dan nog wel. Ik hou wel van wat vintage, maar om nu echt in een gordijn over de straat te lopen, dat het overduidelijk over een gordijn gaat met een 2de leven... mmmmm, nee bedankt, laat maar. Maar op 1 of andere manier kon ik dat gordijntje niet laten liggen. De stof bracht me meteen naar avondzon, dandalions en Indian Summer.

  • zonder patroon een kleedje maken, voor mezelf dan nog wel. Ik heb hier zo'n vree schoon kleedje liggen, met prachtige symmetrie in. Ik dacht dat dat een simpel kleedje was, maar vooral, dat zit zo perfect, dus ik dacht dat maar even zelf ook te gaan maken. (het gaat over dit kleedje. Je ziet de symmetrie hier niet zo goed op ziet, maar ik heb geen betere foto. Op de foto waren we bijna same place same time 15 jaar samen)

  • een kleedje maken met stof met een figuur die doorloopt. Miljaar, dat had ik pas door toen ik ging knippen in de stof, dat ik kon kiezen tussen: 'mij er geen bal van aantrekken' of 'toch een beetje gaan voor doorlopende figuren'. Het is een beetje van allebei geworden en het is in het kleed zelf bijna niet te zien waar ik een poging deed en waar niet. Alleszins, ik kan u beloven, als ik nu nog ooit op Instagram, Facebook of een blog een naaisel zie waar de figuren en lijnen perfect doorlopen, ik ga het 1000 maal liken, want het is pure kunst gecombineerd met puur vakmanschap, waar ik momenteel dus nog niet echt over beschik.
't Is te zeggen, Ik durf wel met dit kleedje over 't straat lopen. Het gordijngehalte is voldoende gedaald. En ik heb wel wat moeten foeteren tot het een beetje mooi aanpaste, maar het zit nu echt wel comfortabel. Maar de figuren lopen niet helemaal mooi door, dus ik ga er niet gauw mee naar mijn werk gaan, laat staan een feest. Maar om van hier naar de bakker naar de tuin, naar de vriendin, ... of zelfs met mijn lief over een strand bij de ... avondzon met blaasbloemen in de hand ... Perfect.






En mijn lief heeft niet zo veel interesse in mijn blog, noch in mijn naaisels, dus foto's maken, daar doet hij niet aan mee. De fotografen van dienst waren dus de kinders van 5j en 6j. Met als gevolg dat ik meer 'extraatjes' had:
eerst mijn schelpen hé mama: (plakaatverf met mod podge met glitters)
 en uw voeten niet vergeten!

Die kinders zeggen ook niet: 'trek uw buik eens even in' want mama's zijn op die leeftijd gewoon altijd perfect. Heerlijk



Natte hommels waarvan ik hoop dat ze nog droog zijn geraakt.



Deze foto maakte ik zelf, van de serre van de buurvrouw, waar ik, zoals je kan zien aan de deur, net de meloenplant zonder meloenen heb weg gedaan. Dat heeft niets met het kleed te maken, maar ik wilde hem toch even delen met jullie. Het typeert nu al een beetje mijn zomer. Ik over weeg trouwens sterk om met de druiven, die ik mag hebben, wijn te gaan maken, dus als jullie tips hebben, laat maar horen.


3 opmerkingen:

  1. Aangezien ik nog steeds niet kan naaien en dat zo graag wil leren is dit voor mij toch een super prestatie, al is het dan misschien niet perfect!
    Gewaagd projectje, maar wel geslaagd.
    En euhm - love the pictures :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. machtig kleed!!!!!! En die foto's... mijn bekkie ligt op de tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dat wel durven zenne, in een gordijn naar een feest gaan. Hebt ge gelijk een onderwerp waarmee mensen u willen aanspreken, plezier verzekerd! ;-)
    Mooi kleedje en ook al loopt het figuur niet perfect door, knap dat je het toch gekund hebt zonder patroon. Het geeft mij ook een nazomers gevoel :)

    Wat het wijn maken betreft: ik heb dat enkele jaren geleden geprobeerd. Nina vond het super tof dat zij de druiven plat mocht stampen met haar blote voetjes, je hebt daar dus geen pers voor nodig ;-) Maar zorg er wel voor dat je jouw wijn in de maak droog en niet al te koud laat gisten. Bij mij is dat proces mislukt doordat er schimmels op kwamen, ik veronderstel dat onze garage daar dus te koud en vochtig voor was. Jammer, want anders hadden we voor Nova's geboorte wijn i.p.v. suikerbonen kunnen geven..

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow