maandag 21 juli 2014

nog effe eerst...

's morgens na het ontbijt:
ik denk
dadelijk de was op hangen buiten
dus ik ga naar boven,
maar eerst nog effe
het 'weefgetouw' klaarzetten
om straks te tonen aan de dochter (ik wil haar van die loom af!).
daar moet ik nog effe die wol van de kringwinkel voor gaan halen in de auto,
nog effe, ....
onkruid uit trekken,
broccoli en venkel oogsten,

 mislukte bloemkooltjes er uit, tomaten opbinden,


de boontjes (van onder te tomaten) verplaatsen,
frambozen en aardbeien plukken,
zaadjes oogsten van de zonnebloem, salie, bloemenweide, ...

eitjes rapen, kippen water geven,

en dan kom je 3uur later weer binnen met die wol,
en 3 hongerige huisgenoten
pannenkoeken bakken, wokken voor mij (vers geoogste venkel en wortel)
thee zetten,
en ha ja, was op hangen,
bedenken dat het misschien wel zal regenen (maar ach)
en haaaaaaa
met je wol aan het weefgetouwtje zitten,
met lauwe munt-salie-thee en een koekske

beseffen dat het regent,
naar buiten spurten en de was afhalen
net op tijd
naar de kelder om te kijken hoe het met het nieuwste projectje staat
nog niet droog,
in tegenstelling tot de was gelukkig

haaaa
eindelijk kunnen uitleggen aan de dochter hoe ze moet weven

fijn moeder-dochterprojectje


en ik baal dat ik morgen moet werken en mijn half afgewerkte werkjes moet laten voor wat ze zijn,
want mijn leven IS een aaneenschakeling van 'nog effe eerstjes', 't is a way of life, mijn wederhelft wordt daar zot van,
ik ook :-)

(en dan heb ik de helft niet vermeld en dan durven ze nog vragen wat ik uitsteek op een dag, nah!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow