donderdag 12 juni 2014

Pakketjes

Ik heb eigenlijk wel wat weinig tijd om te knutselen of te naaien of te tuinieren en wie weinig tijd heeft, moet efficiƫnt zijn. Echt knutselen komt er de laatste tijd niet van, tenzij de tussentijdse kinderknutsels met de dochter.
Naaien lukt nog, maar als ik dan aan het naaien slaag, verlies ik ontzettend veel tijd aan materialen bij elkaar zoeken. Dan vind ik die paspel niet meer, waar lag mijn garen al weer, welke knopen zou ik uitkiezen, bredere knoopsgatenelastiek, waar was die handleiding ook al weer, de markeerstift, of moet ik toch nog een rits gaan kopen?
Als het dan puntje bij paaltje komt heb ik aan het einde van die ene vrije avond, geen centimeter genaaid, tot mijn grote frustratie natuurlijk.

Dus heb mijn werkkot nog eens opgeruimd (altijd van korte duur, want ligt al weer ferm overhoop, maar soit). Ik heb de dingen die ik het meeste zoek (tornmesje, naaivoetjes, markeerstift, ...) allemaal samen gestoken in een apart tasje.
En dan heb ik de pakketjes in het leven geroepen.
Een pakketje bestaat uit:
- reeds geknipte stof
- geknipte vlieseline (eventueel al opgestreken)
- knopen
- garen
- ritsen
- paspel
- biais
- voering
...
kortom, alles op maat voor dat ene projectje en alles wat ik maar mogelijk nodig zou kunnen hebben om dat ene projectje tot een goed einde te kunnen brengen. Ik steek het vervolgens netjes in een hersluitbaar zakje en leg het klaar voor verdere verwerking later.
Het herleidt het knippen tot een fijn werkje op zich, waardoor dat niet meer aanvoelt als een noodzakelijk kwaad maar eerder aanvoelt als een cadeautje dat je voor jezelf aan het maken bent.

Met het warme weer van de afgelopen dagen was het te warm om binnen te naaien, dus maakte ik voor mezelf zo een aantal cadeautjes.
En aangezien ik weinig tijd heb, houd ik dat dan beperkt, dat ik niet binnen de korste keren met geknipte zaken zit, waar de kinderen al lang uitgegroeid zijn, want dat zou jammer zijn. gewoon net genoeg om uit te kijken naar wat komen gaat.
Pakketje Julia:

Pakketje Jacob Geel:
 
Pakketje Jacob Beige met Roze (is het duidelijk dat ik er nog niet uit ben welke knopen ik zal gebruiken?)


Pakketje Retro Rok:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow