woensdag 24 april 2019

Link party 8: Scout dress

Dat ik iets met kraanvogels heb, dat is ondertussen algemeen geweten en anders lees je het hier.
Ik ben al heel lang op zoek naar het perfecte kraanvogelstofje dat alle hypes overstijgt, maar ik vond het nog niet. Misschien ooit en alle tips zijn welkom.


De dochter vond wel al haar perfecte kraanvogelstofje (voor zover ze daar naar op zoek was). We kochten het stofje op de Stoffenverkoop in Geel, een aanrader voor wie van (designer)stoffen houdt en er niet al te veel geld aan wil uitgeven.


Toen ik de scoutjurk zag uit Fibre Mood 4 al weer, wist ik meteen welk stofje ik zou kiezen voor dit veelzijdig patroontje.



Volledig tienerproof. Helena keek mee uit naar het eindresultaat want 'haar kraanvogelstofje' zou een lange jurk worden!


Het patroon leek verrassend veel op die vorige maxi-jurk, maar dan in het mini. Dus geen verrassingen op dat vlak. En het was misschien een beetje een puzzel om de jurk er net uit te krijgen. zakjes en een riem konden er gewoon niet meer van af, maar dus so far so good.

Waar ik helaas geen rekening mee hield, was dat mijn geduld met flodderige stofjes tijdelijk even volledig op gebruikt was. Zo veel zin dat ik had om die stof te verwerken, zo mooi dat het zou worden in mijn hoofd, zo veel zin dat ik had om die scoutjurk te maken, ...
De stof en ik, wij werden gewoon echt geen vriendjes. Zelfs Remi had er geen vat op.

Laat ons het houden op dat de jurk technisch gezien niet het meest precieze werk is. Ik vermoed dat ik ergens tegen de herfst aan dat bovenste gedeelte van de jurk er zal afknippen wegens te krap aan de mouwen (omdat ik te slordig werkte) en dat de onderkant van de jurk verder door het leven zal gaan als maxi- of midi-skirt. 
Maar voor nu:
Zij is blij met het resultaat, dat is wat telt.
(en ze kan haar armen, na een reddingsactie ter hoogte van de mouwen, in de lucht steken)





Stof:
stoffenverkoop Geel
Patroon:
Scout jurk - Fibre Mood 4

5 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow