woensdag 13 februari 2019

Linkparty 7: Jupette Arlette


De sew along van Fibre Mood voor de Bertha broek zag er zo leuk uit.
Ik was dan ook erg blij toen ik een kans kreeg om deel te nemen de tweede sew along.
Deze keer zouden we een rok maken waar je werkelijk alle kanten en stijlen mee uit kan.
Dat zag ik wel zitten.

Toen ik het patroon en de verschillende versies van Arlette voor de eerste keer zag, ... nu ja, zonder mezelf complexen aan te moeten praten, ik heb geen lang, rank, slank modellenlichaam, dus ik zag het niet meteen voor mezelf. Het was minstens een beetje uit mijn comfortzone. Dat heeft even moeten 'rijpen', maar net daar ligt ook de uitdaging die ik in zulke projecten net zo leuk vind, dat zoeken naar wat voor mij wel werkt.

En wat dan voor mij werkt, bleek het basismodel van de Arlette te zijn, met ruches, in een groen-zwart luipaardprintje. Had je het me op voorhand gezegd, ik had heel erg moeten lachen, maar hé, ik moet vaststellen dat ik wel erg blij ben met deze jupette Arlette die ik stiekem bohemien, tijdloos elegant en streestyle tegelijk vind, afhankelijk van hoe je het combineert.



Tijdens de sew along werd de rok gecombineerd met een zwart hemdje en overknee laarzen, euh, van out of my comfortzone gesproken, haha.




En dat er voor iedereen een Arlette bestaat, dat is voor mij ook helemaal bewezen tijdens de Sew Along. ik heb daar stuk voor stuk unieke en totaal verschillende rokken gezien, van sierlijk naar tijdloos elegant, frêle, speels en super stoer.
Er is voor iedereen een Arlette.
Het moet gezegd, die sew along, het was echt een fijne dag. Bedankt aan het team van Fibre Mood, de gedulde cameraman, de lieve styliste, de dames van de make up, de fotograaf, en bedankt dat we zo'n leuke locatie als Boby Sewing een hele dag mochten bezetten.




Ik maakte een Arlette met gewone ruches in maat 38 en dat valt helemaal perfect rond de heupen. Rond de taille had het iets smaller gemogen, maar daar kan je helemaal op het einde nog steeds wat mee spelen. Omdat de stof heel licht is en dus ook een beetje doorzichtig als je in de zon zou staan, voerde ik de achterkant door gewoon een dubbel achterpand te maken.
Ik paste de lengte niet aan, maar met de ruches er aan, vind ik de lengte echt helemaal perfect met net die enkels bloot.





Ik combineerde de rok thuis met een Lauren in groene zijde.

Lauren komt ook uit de derde editie van Fibre Mood. Het is een wat stoerdere basic T-shirt waar je opnieuw, als je wat speelt met stoffenkeuze, gewoon alle kanten mee uit kan..
Omdat ik groene zijde gebruikte, wordt het toch ook weer een beetje chic.

Ik had net te weinig stof (dat was een couponnetje van op The Fabric Sales), dus het rugpand moest ik in 2 stukken maken en de mouwen kon ik niet dubbelzijdig uitvoeren. Ik werkte met een beleg in plaats van een biais. Ik maakte een mt S en dat is nog steeds lekker ruim.

Ik weet nu al dat deze heel weinig in mijn kast gaat liggen.



En tot slot, speciaal voor Laura,
een vuistje



Patronen:
Arlette en Lauren uit  Fibre Mood #3

Stoffen
Arlette: luipaardprintje uit Stoffenschuur
Lauren: The Fabric Sales









6 opmerkingen:

  1. zulke mooie foto's
    aan die Arlette moet ik toch even wennen want ik draag nooit zulke rokken met frullen.
    Jij weet alvast heel goed hoe je zo'n kledingstuk moet combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik heb echt waar heel pinterest en instagram afgezocht naar Ganni-skirts, blijkbaar de hype van tegenwoordig. Dat heeft wat moeten rijpen.
      Dat combi met de overknee laarzen en het zwarte hamd is voor alle duidelijkheid met dank aan de styliste van fibre mood. ;-)

      Verwijderen
  2. Heel leuk! Ik vind de combo van fibremood het leukst eigenlijk :) En ook die Lauren op een jeans, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou spontaan nooit denken dat zo'n rok zo mooi kan zijn, maar je staat er echt super mee, ook met de buiten je comfortzone laarzen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof! Ik vind die Arlette precies wel mooi bij anderen, maar twijfel voor mezelf... zal er toch eentje maken want ik ga een workshop geven dus dan wil ik het wel eens gemaakt hebben.

    De Lauren top staat hier sowieso ook op de wishlist!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaah, een rok die zò zelf zou dragen: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow