dinsdag 15 juli 2014

een pyjamabroek


Dat was het verzoek toen ik trots de prachtige julia-sweater toonde aan de dochter, dat ik maar een broek moest maken, dat had ze een pyjama.
Dus nadat mijn teleurstelling wat gezakt was, liet ik het idee even rijpen. Waarom ook niet? misschien zo niet samen, dat zou wat druk worden, maar waarom geen broekske?
Dus ik ging op zoek naar patroontjes. Maar hèt patroontje vond ik niet meteen.
Ik vond in haar schuif wel een heel leuk piratenbroekje van Kik Kid en dus baseerde ik mij voor het broekje volledig op het broekje. Ik maakte alleen de pijpjes iets langer. 
Na het knippen van de stof en het klaarmaken van het pakketje, zag het er al zo leuk uit, dat ik niet kon wachten om er aan te beginnen.

 
Voor het inzetten van het zakje met ritssluiting gebruikte ik een super duidelijke uitleg uit het grote Femma Naaiboek .
 
De tailleband is 5cm breed en er zit in de boordstof nog een brede elastiek en een touwtje.
En jullie raden het nooit, ze vindt het mooi! ze wilde meteen passen en poseren! ze zei zelfs: "nu wil ik die trui met diezelfde tekening ook wel aandoen', nee, geen pyjamatrui meer, maar trui met diezelfde tekening, jawel, de mama is weer 5cm gegroeid.
dus sorry Nele, deze blijft nog even hier ;-)
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow