donderdag 31 juli 2014

Echino-rok

Hier heb ik mij ongeveer een maand op verlekkerd, om deze prachtige stof van Echino te transformeren in een rok, voor mij, ja, voor mij! Dat mag ook eens ne keer, toch? Ik doe ten minste aan wat ik maak, néh.

Het pakketje lag nog maar net klaar en al eindigde ik de vorige blogpost met 'en dan nu kiezen in welke volgorde ik moet werken' Ik moest niet zwaar nadenken over waarmee ik zou beginnen.

Sorry voor de selfies, de wederhelft is een ramp in foto's trekken, dan zijn mijn selfies nog altijd beter. Ik gebruikte het patroon van ZsaZsa voor een rok met knopenpat bij een A-lijnrokje waarbij ik de A-lijn onderaan 8cm smaller maakte (in de hoop dat het dat voor mij ook zou doen). (2cm aan elke zijde van voor- en achterpand = 4x2cm)


 
 Bovenaan afgewerkt met oranje paspel


iets in mij zegt dat dit rokje vaak gaat gedragen worden en het patroontje gaat zeker nog dienen want kwa taillering is hij perfect en al wil ik dan ook zwijgen over de foutjes die ik maakte, het kwam immers goed, op het eind, als ik opnieuw zou beginnen zou ik:
- van in het begin met een jeansnaald werken
- voering in maken, de stof is niet van de zachtste, en voelt ook vrij warm aan
- een knoopje extra zetten (het valt een beetje open als je gaat zitten, wat eenvoudig op te lossen is met een pitserke, toch zeker tussen de 2 bovenste knopen)
- iets meer stof pakken, omdat je de panden maar in 1 richting kan leggen door de figuur, moet je toch iets extra rekenen. Meer stof pakken was echter geen optie in dit geval, want ik had het laatste van de rol, ik kreeg zelfs een beetje extra net omdat ik het laatste van de rol had (merci Lizzy!, gelukkig maar) Alleszins, ik werd duidelijk niet als enige verliefd op deze stof, dus ik heb wat moeten foeteren om toe te komen, maar gelukkig kunnen kolibri's de gekste vluchten maken, niet?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow