woensdag 5 juni 2019

selena short en dono-shirt

Een tiener kiest zelf wat ie wil. Zo ver zijn we dan wel.
Een berekend risico durf ik al wel eens nemen. Maar iets maken zonder dat Helena haar zegje daarover doet, dat waag ik toch niet meer.

Ik kocht de stoffen op Stoffenverkoop Geel.
Helena wilde heel graag een short (of een jumpsuit) uit het flinterdunne ananassenstofje.
Ik zag recent de Selena short passeren in de laatste La Maison Victor, perfect voor dit flodderige stofje.



Samen met het ananassenstofje kocht ik ook een 'gewone' tricot, eigenlijk met de bedoeling om het met een ander stofje te combineren. Die zachte aubergine-aarde-bordeaux kleur lijkt zich gewoon aan te passen aan het stofje waar het mee gecombineerd wordt.
Het is niet toevallig dat ik voor mij exact dezelfde maakte. Dat past werkelijk overal bij en zit zo snel in elkaar. Het patroon komt uit de nieuwe I love T-shirts, een boekje dat nog veel uit de kast gaat komen.
Ik werkte het mouwtje iets anders af dan in het boek zodat je geen averechtse kant of naden ziet aan de buitenkant. Het knoopje onderaan de shirt liet ik achterwege en een zakje tekende ik er zelf bij.



voor foto's trokken we naar "de blauwe brug" waar de blauwe bloemen volop in bloei staan momenteel.











Stoffen:
Stoffenverkoop Geel

Patroon:
Selena Short, La Maison Victor
Nodo shirt uit I loven T-shirts

2 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow