woensdag 19 juni 2019

Link party 9: Joanne dress

En alweer deed Fibre Mood het weer. Boek 5 is uit en staat weer vol schitterende patronen waar iedereen wel mee aan de slag kan.
Ik mocht opnieuw een patroontje 'voorproeven' en koos voor de Joanne dress.

Ik kocht (alweer) op Stoffenverkoop Geel een prachtige (flinterdunne) koperkleurige viscose die heerlijk zacht valt. Ideaal leek het me voor de mooie Joanne jurk met midi lengte, ideaal voor de zomer.


Ik maakte maat 38 en verlengde de rok tot midilengte. Om de lengte te bepalen, gebruikte ik een bestaande jurk waar ik de patroondelen op puzzelde, maar ik gok dat ik ongeveer met 10cm verlengde.


Omdat medenaaisters iets zeiden over een openstaande halslijn, besloot ik om niet met een biais te werken. In de plaats daarvan werkte ik de halslijn en decolleté af met een beleg die mooi doorloopt in de knopenrij. Werken met een biais is sowieso niet mijn grootste hobby dus als ik dat kan vermijden...




Ik moet bekennen dat mijn man kei hard fan is van de decolleté en dat het bovenaanzicht euh, toch even wennen is. Het kan nog net, maar waarschijnlijk zal ik er toch, net zoals de meesten al deden, ergens een knoopje bij zetten, gewoon voor het draaggemak. 






Stof:
Stoffenverkoop Geel

Patroon:
Joanne uit Fibre Mood 5

9 opmerkingen:

  1. prachtige kleur en prachtige jurk. Ja dat bovenaanzicht is inderdaad wat diep, voor thuis had mijn man er geen problemen mee, alleen op pad vond hij wat minder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Den decolleté is nog braaf! Hij heeft groot gelijk. Mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ! De 'cleavage' is nog vrij zedig als je het mij vraagt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een bovenaanzicht is altijd dieper dan wanneer iemand voor je staat, maar ik vraag me dan af: wat als ik voorover leun of als iemand groter is dan ik? Tja, of je het nu zo houdt of niet, dit is een schitterende jruk voor jou. Lekker dragen en je man laten meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, net daarom dat ik toch een knoopje ga bij zetten denk ik. Niet zozeer dat ze er beter van gaat zitten, maar ik ga me toch comfortabeler voeler en niet voortdurend moeten checken of alles nog netjes zit.

      Verwijderen
  5. Ik denk dat ik eens met u ga afspreken in Geel voor een stoffenverkoop. Gij zit er altijd zo bonk op! (en ik zie daar nooit de bomen door het bos)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw! een pareltje! Ik begrijp je ongemak. Die mannen toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow