vrijdag 7 juni 2019

Kapitein Julian

De eigen vrienden zijn zo een beetje uit de babietjes.
Veel babynaaisels zal je hier dan ook niet meer zien passeren, maar als die gelegenheid er is, zal ik de kans niet laten liggen. Want babynaaisels zijn zooooo leuk om te maken


Mijn collega werd recent papa van Julian, dus ik kon mij nog eens helemaal uitleven. Dank daarvoor!  

Voor de stoffen ging ik te rade in eigen voorraad. Mijn oog viel al snel op de origami bootjes en donker blauwe double gauze. Voor de patroontjes vond ik in Ottobre wat ik zocht. Een shortje, T-shirt en een kruippakje dat langs alle kanten open kan, lekker gemakkelijk als het rap moet gaan met die luiers.



De stofjes kwamen uit de stoffenkast. De gekleurde open drukknoopjes vond ik in de Stoffenschuur.




Bij het broekje zijn oorspronkelijk nog bretellen voorzien. Deze liet ik achterwege. 







Voor het dekentje kocht ik wafeltjeskatoen in een lokaal winkeltje en gebruikte ik een grote tetradoek van Les rĂªves d'Anais die ik kreeg van een vriendin (met het idee om er herbruikbare wattenschijfjes mee te maken). Ik maakte het mezelf daarbij niet moeilijk, gewoon recht op recht, ongeveer een meter op een meter. Ik hield nog net wat over om die wattenschijfjes alsnog te maken, maar dan lekker voor mezelf. 



Samen wordt dat dan zo gauw een bundeltje blauwe (in plaats van roze) wolk.





patronen:
short en T-shirt: Ottobre 3/2016
kruippakje: Ottobre 6/2013

stoffen:
eigen stoffenvoorraad

drukknopen:
gekleurde open drukknopenstoffenschuur

4 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow