zondag 4 oktober 2015

Alexander voor Alexander

Een tijdje geleden kocht ik een stofje van Alexander Henry. Ik dacht er meteen een hemdje bij voor Alexander. De retro toets van het stofje past immers perfect bij de dito retro toets van zonen09.
Ik moet bekennen dat de naam van de ontwerper mee doorwoog ten opzichte van de vrees of dit stofje niet net een beetje te gewaagd zou zijn voor een toen 4 jarige.
Ik zocht er een petrolkleurig contraststofje bij, maar ik vond dat niet en dus verdween het stofje bij de rest in de zak (wordt aan gewerkt, geen zakken meer binnenkort, maar een heuse kast).
Als ik geen bijhorende stoffen vind of eventjes inspiratieloos ben, dan is er maar één adres om me uit de nood te helpen. Tinneke van Lizzy L'oiseau helpt je altijd voort, daar kom je altijd vrolijk buiten met een zak vol ideeën en prachtige stoffen. Dus toen ik tijdens het gegrabbel in de stoffenzakken deze tattoo tea weer oprakelde, trok ik ermee naar Tinneke. Er werd gewikt en gewogen en uiteindelijk koos ik voor een bordeaux contraststofje.

 

 

De aanvankelijk enthousiaste zoon veranderde helaas tijdens het maken van dit hemdje in een eerder sterk sceptische zoon. Plots vond hij zeemeerminnen en meisjes met lange bruine haren (lees: de rondborstige naakte dame en de zeemeermin in weinig verhullende schelpenbikini) maar voor meisjes. En tja, hoe leg je dat dan uit aan een vijfjarige. De papa had alleszins haast spijt dat het hemdje niet voor hem bedoeld was.
 de 'het zal mij nooit passen zeker'-look (heel droevig ziet hij er niet uit hé)


Een fotoshoot met een model die het hemd 'wel nooit zou aandoen hé' zou dus zwaar onderhandelen worden. Maar ik mocht uiteindelijk 2 goede foto's nemen, en iedereen weet dat je met kinderen minstens 20 foto's moet trekken om 2 goede te hebben, zelfs mijn zoon weet dat.

de 'wat-vind-je-van-je-hemd?'-look

de 'lacht-is'-look

de 'ik-vind-dit-niet-meer-leuk'-look

de 'ik-ben-vergeten-dat-ik-dit-niet-leuk-moet-vinden'-look (of: de 'zo-ken-ik-mijn-zoon-weer-look)

De 'ik-ben-vergeten-dit-hemd-lelijk-te-vinden'-look en dus heb ik dat hemd 's avonds nog aan

missie geslaagd en de stofjes voor een vader-zoon-projectje liggen al klaar.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow