zaterdag 24 november 2018

Magnus voor Meisjes

Zij die er eentje rondlopen hebben, zullen dat beamen. Naaien voor negenjarige meisjes is soms een beetje een uitdaging. 
Ze hebben vaak al een erg uitgesproken smaak. Ze laten zich niet meer zomaar kleden.
Langs de andere kant zwalpen ze ook nog eens van fluffy roze met glitters naar melancholisch zwart, stoer en bad ass tegelijk…
Een zoektocht voor de dochter en ik ben vereerd om er getuige van te mogen zijn.
Dat maakt naaien voor mijn dochter natuurlijk wel elke keer een heel proces waarbij ik een lijn probeer te vinden in haar wisselende wensen.



Deze keer ging ik voor de klassieke wollen broek (Stof van Scapa). Dat is hoe dan ook safe maar ook een tikkeltje (veel, geeuw) saai. Helena draagt vaak skinny jeans, maar soms wil ze toch graag eens een losser model dat geen trainingsbroek is.
De Magnusbroek uit La Maison Victor, editie 5, 2018 leek me, mits wat aanpassingen, een perfect basismodel om van te starten.





Aanpassingen:
Voor de maat nam ik 2 maten smaller dan aangewezen volgens de matentabel en verlengde naar haar gewone maat. Achteraf bekeken had het zeker nog wat smaller gemogen. Om het uitbundige gerimpel in de taille te verminderen, naaide plooitjes vooraan en maakte ik de tailleband toch nog iets smaller.
Ik maakte een boord onderaan en liet de poepzakken achterwege.  
Om het toch nine-ager proof te maken, bevestigde ik langs de zijkant een strepenlint.


 Ik was een beetje bang dat de broek wat te ruim zou vallen (ik was op naaiweekend toen ik ze maakte, dus ze was er niet om tussendoor te passen) en ze daarom niet gedragen zou worden, maar eigenlijk zit de broek zo comfortabel dat ze die broek eigenlijk heel graag aandoet. Het is eens wat anders dan al die skinny jeansen in haar kast.





Patroon: Magnus broek, La maison Victor editie 5/2018
Stof: Scapa Tirelire





3 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow