donderdag 12 maart 2015

and the nominees are

Een tijdje geleden werd ik genomineerd voor de Liebster Award en ik moet bekennen dat ik daar wel een beetje blij van werd, dus dank je dames van nononsonsmoms. Jullie hebben zelf een pareltje van een blog, de naam dekt volledig de lading. Ik zag nu net jullie blog over de kristallen,... al weer een schot in de roos.
Ik moet bekennen dat ik er wel al van gehoord had, maar niet precies wist waar de klepel hing, dus lang leve google en dat leverde mij volgende regels op:

If you have been nominated for The Liebster Award and you choose to accept it, write a blog post about the Liebster award in which you:
1. thank the person who nominated you, and post a link to their blog on your blog.
2. display the award on your blog
3. answer 11 questions about yourself
4. provide 11 random facts about yourself.
5. nominate 5 – 11 blogs that you feel deserve the award, who have a less than 1000 followers.
6. create a new list of questions for the blogger to answer.
7. list these rules in your post 
Once you have written and published it, you then have to:
8. Inform the people/blogs that you nominated that they have been nominated for the Liebster award and provide a link for them to your post so that they can learn about it (they might not have ever heard of it!)

11 x vraag en antwoord:

1. Waarom begon je te bloggen?
Ik ben met deze blog begonnen om ervoor te zorgen dat ik gemotiveerd zou blijven om te doen wat ik graag doe, namelijk knutselen, prutsen in de tuin, naaien, breien, buiten zijn, ... zo een beetje het principe van knutselen om te bloggen en bloggen om te knutselen, het houdt elkaar wat in stand. Zonder de blog zou ik er misschien minder tijd voor maken.
Ik maak ook altijd foto's van wat ik maak en hoe ik dat maak, maar dat fotomapje wordt al gauw zo een chaos dat het fijner is voor mezelf om het wat geordend te zien in een blog. Daarmee heb ik gauw een overzicht van wat ik wanneer maakte en hoe ik evolueer. Een soort eigen archiefje.

2. Omschrijf jezelf in 3 woorden.
optimist
empathisch
duizendpoot

3. Wie is je favoriete acteur/actrice? Waarom?
oh boy, da's echt een moeilijke! ik kijk zo weinig tv dat ik nog in het tijdperk van Brad Pitt uit 'Legends of the Fall' ben blijven steken (ik was toen 15 jaar).
Ik speel de vraag dus door aan mijn zetelgenoot van het moment, mijn man, die meteen reageert met:"free pass of als acteur-acteur dan?
Ikke: "beide!"
Zijn free pass: Charlize Theron en Scarlet Johansson (en moet ik daar uitleg bij geven waarom?)
Zijn acteur-acteur:
er werden er een paar genoemd, omdat het een beetje ieder in zijn/haar genre is, de eerste die genoemd wordt:
Matthew McConaughey, laat me toch even verrast zijn omwille van deze keuze. Die mag anders wel op mijn free pass lijstje. Maar ik zag hem laatst acteren in True Detective waar hij met zijn iets minder frisse verschijning toch onwaarschijnlijk weet te boeien.

4. Welk voorwerp is voor jou onmisbaar geworden?
Sinds mijn trouw en de 1000 kraanvogels die daaraan vooraf gingen, is papier absoluut onmisbaar geworden in mijn leven. Ik word er meteen rustig van, als ik mooi papier in mijn handen heb.

Mijn oversized sleutelhangers zijn een kleine investering met reuze tijdwinst geweest. Vroeger leek ik ALTIJD naar sleutels te zoeken. Ontzettend vermoeiend was het, just to be me. Ik moet soms nog zoeken hoor, maar ik denk dat ik dankzij de grote sleutelhanger jaarlijks minstens 2 weken tijd win. Merci Nele, voor die tip! De sleutelhangers komen trouwens van bij Paplou in Hasselt.


5. Welke karaktereigenschappen bewonder je aan andere mensen?
Orde! structuur! echt, mijn man is gezegend met een stel hersenen met rechte lijntjes in plaats van hersenkronkels and I envy him. Hij is altijd zo gefocust, geconcentreerd, geordend, gestructureerd. Dat zijn woorden die sinds het moederschap uit mijn woordenboek gevallen zijn.

Originaliteit, de kracht om in het gewone het bijzondere te zien, wat andere je niet voorgedaan hebben. Ik ben zelf best wel gezegend met een gezonde dosis creativiteit, maar mensen die creativiteit combineren met een uitzonderlijke dosis originaliteit, daar kijk ik echt naar op. (ik denk nu aan de dame achter deze blog )

6. Als je morgen met Euromillions wint, wat zou je dan allemaal doen?
Ik zou halftijds gaan werken, want ja, ik doe mijn werk graag, sinds ik mezelf niet meer aanpas aan mijn werk, maar mijn werk aanpas aan mij.
Misschien zou ik wel verhuizen, al woon ik graag waar ik woon, maar ik zou alleszins een grote lap (landbouw)grond en bos kopen om er een zelfpluktuin op uit te bouwen en bijen te houden. (staat nog op mijn to do list, voor imker studeren

7. Wat maakt jou echt gelukkig?
- mijn kinderen en mijn man, ze mogen gewoon niet ontbreken in dit lijstje, dikke vette cliché, maar ja, ze maken me elke dag weer gelukkig, ook als ze een pesthumeur hebben
- verse lakens
- groentjes uit de tuin, het hele proces dan van zaadjes oogsten en dat volgend jaar zaaien en zien groeien en weer opnieuw
- gaan joggen in de ochtend en de koele mistige lucht voelen in je longen
- Indian summer
- of nog preciezer golden hour tijdens die Indian summer: ik had het geluk om zowel de verlovingshoot als de trouwshoot tijdens golden hour te hebben

 

8. Waarvan ben je bang?
stond die vraag er altijd al? ik had ze eerst over het hoofd gezien. Ik ben stiekem van veel bang hoor, ik ben moeder weet je :-)

9. Wat vind je het mooiste aan jezelf?
Mijn openheid naar andere mensen toe. Sommigen verwarren het met naïviteit. Ik noem het positieve naïviteit. 
of bedoelde je uiterlijk :-) ?
De lange weg die ik heb afgelegd om mezelf überhaupt mooi te vinden is samengevat in een bijdrage aan a beautiful body project waar ik in het begin van mijn blogcarriere over schreef. Ik zal voor deze vraag dus niet mijn ogen kiezen, mijn wenkbrouwlijn of mijn voeten maar gewoon blij zijn dat ik mezelf mooi vind, helemaal en niks uitgezonderd.

10. Van welk gerecht gaat je hart sneller slaan?
spaghetti vongole zoals ik ze at met mijn zus in Sicilië bij een oude vrouw op de markt.

11. Toon een foto van je favoriete plek.
Ik heb veel favoriete plekken hoor. mijn bed bijvoorbeeld, maar daar ga ik geen foto van posten dus, of van de kelder waar ik knutsel, of van het ketelkot waar ik de was op hang en plooi en dus tot rust kom (misschien komt daar ooit wel een foto van, als ik daar gedaan heb, wat ik in mijn hoofd heb om te doen). dus ik hou het op het bos waar ik ga joggen:

11 random facts

1. Mijn naam is zonder H!
2. Linkshandig
3. Borstvoedingsconsulente
4. Steunzolen.
5. Dochter van een LO-lerares
6. opgegroeid in het Hagenland
7. Ik slaap altijd met sokken aan, een gewoonte die ik overhoud aan 28 maanden nachtvoedingen
9. ik lust stiekem geen koffie. ik drink het wel, maar dan alleen met veeeeeel melk
10. Thee-verslaafd daarentegen! vooral om voor elk humeur een andere soort thee in huis te hebben
11. groene ogen

and the nominees are:

ze had hem wel al eens, die Liebster-award, en meer dan terecht, maar gewoon nog eens dan, omdat ze nooit genoeg volgers kan hebben. Ik vind op jouw blog echt super veel inspiratie en goesting, Laurence.
https://ptitsmonstres.wordpress.com/

Ik kwam op koperroze uit via een gastblogpost van een vriendin (de vriendin van de grote sleutelhangers)
http://www.koperroze.blogspot.be/2014/06/ferme-kinderkamers-creatievelingen-op.html

De queen of recycle en relativering, door haar werd ik net zo verslaafd aan kringwinkelen als zij
http://lolinkaland.blogspot.be/

Ik ben altijd op zoek naar leuke dingen om voor zonen te maken, dus blogs waar ook voor zonen en voor grote meneren wordt genaaid, hebben vanzelf een streep voor
http://zowiezohandmade.blogspot.be/

maar voor meisjes moet er ook genaaid worden natuurlijk
http://www.anneliesnaaitook.blogspot.be/

Ik begin spontaan te kwijlen:
https://lieziepeasy.wordpress.com/author/anneliesvermeir/

11 nieuwe vragen:

1. waarom ben je beginnen bloggen?
2. wat doe je nog buiten bloggen?
3. Omschrijf jezelf in 5 woorden
4. waar vind jij inspiratie (dat mogen ook geweldig aan te raden blogs zijn)
5. waar word je helemaal blij van
6. voor welk gerecht mogen ze je in de holst van de nacht wakker maken?
7. wat was het meest gênante moment in je leven
8. wat zou je veranderen als je je leven opnieuw zou kunnen doen (had ik het geweten, dan...)
9. wat vind je het mooiste aan jezelf?
10. wat zou je doen als je euromillions zou winnen
11. wat zou je zeker nog willen leren?


 

1 opmerking:

  1. Zo leuk om te lezen Liesbet. En ja, die van bang zijn stond er al ;-) Prachtige foto's trouwens van je huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow