vrijdag 7 februari 2014

goede voornemens

goede voornemens in februari?
dat is toch het moment dat de meesten hun goede voornemens al laten varen hebben, niet? en wie doet er nu aan goede voornemens? dat is toch niet hip.
maar eigenlijk doe ik er dus wel aan, aan goede voornemen. ik schrijf ze dan ook op zodat ik in de helft van het jaar altijd eens kan terug kijken wat ik me ook al weer had voorgenomen. Het gaat dan wel meestal over concrete zaken als
- overschakelen op regenwater,
- planten van fruitbomen,
- buitenverlichting
- kippen houden ...

we nemen elk jaar in het begin even de tijd om te kijken welke werken we willen (laten) uitvoeren. de fruitbomen zijn geplant, sinds 20 januari stroomt er regenwater door onze toiletten en onze wasmachine.
De voeger is al vastgelegd en na het voegen zal de buitenverlichting wel volgen en dan zullen we tegen eind 2014 misschien ook eindelijk een deurbel hebben.
Ik zou dit jaar ook graag verder willen werken aan mijn eigen ecologische moestuin waar mijn kindjes leren hoe alles groeit en bloeit, hun eigen groentjes uit de tuin kunnen gaan kiezen.
En dan plan ik ook om het resterende stukje grond verder aanplanten met van planten en bloemen waar bijen gek op zijn:
http://www.etsy.com/listing/170552037/8x10-plant-these-to-help-save-bees-print?ref=shop_home_feat_2
8x10" Plant These to Help Save Bees Print
en http://www.ted.com/talks/lang/nl/marla_spivak_why_bees_are_disappearing.html?source=facebook#.Uu-0vlgOV5u.facebook als je meer wil weten over die bijtjes.
alleszins, ik hoop hier in de lente en zomer prachtige foto's te kunnen posten van bloemen en kiemende zaadjes, kruiden die de (warme) winter doorkomen en herstellen, en met dan in de herfst een giga oogst aan heerlijke groentjes en bessen en appeltjes

het klassieke goede voornemen om wat vaker te gaan lopen en wat gezonder te gaan leven, het zit er bij mij altijd weer bij en ik slaag er ook elk jaar in om dat in uitvoering te brengen: ik ben elk jaar een beetje gezonder en fitter. de nieuwe loopschoenen staan nog te blinken, smekend om in te lopen, dat komt wel goed, we gaan samen veel plezier hebben, uurtjes pure ontspanning en natuurgenieterij hebben

Dit jaar willen we ook onze zolder aanpakken. Mijn vriend wil er een pooltafel zetten en er een leeshoek maken, 2 dingen die hij gewoon heel erg graag doet. Onze zolder is eigenlijk best groot, en ik wil gewoon super graag aan de slag in die mooie grote ruimte, dus ik wil hem wel helpen aan zijn droom.
Dus moeten we beginnen bij het begin: opruimen!
want wat een gezin verzamelt op 2 jaar tijd is verbazingwekkend.
Een eindeloze hoeveelheid kinderkleding, alle seizoen, alle maten, voor meisjes en voor jongens. schoenen, speeltenten, matten, speelgoed, 6 kisten boeken, 5 kisten playmobil, lego,... Ik ben er dus nog wel even zoet mee, met die zolder. Maar ik heb het einddoel opgeslagen in mijn hoofd (en op Pinterest) en dat einddoel is prachtig, dus we weten waarvoor we het doen. En zeg nu zelf, wie vindt het niet leuk om zo een beetje te rommelen, tonnen kleding uit te delen, speelgoed mee te geven met de kindjes naar school voor de immer blije en dankbare juffen die net nu een extra klas hebben moeten inrichten? en natuurlijk zal de kringwinkel er ook een graantje van mee kunnen pikken, want ik zal onverbiddelijk zijn, die zolder moet leeg, het plan in mijn hoofd, moet er uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow