donderdag 12 november 2020

De Hugo polo zonder polo

Kijk, ik sta echt super super veel achter met bloggen. Ik kan dat onmogelijk inhalen. Ik ga dat dus ook niet proberen. Maar dit bericht is niet al te zomers en stond eigenlijk al sinds juni klaar. Ik moet gewoon op publiceren drukken en voor de andere projecten pik ik dan de draad weer op vanaf nu, goed?
 
Een patroon aanpassen tot het helemaal juist zit, vind ik voor mezelf heerlijk, maar voor mijn man vind ik dat best lastig.
En hoewel ik 'zijn' ding wel vind Zonen09, heeft mijn man duidelijk geen Zonen09 lijf. Ik moet ontzettend veel aanpassingen doen aan de patronen. En dat is al wel gelukt voor de Theo, maar voor de Billie ben ik daar nog niet in geslaagd (en ik heb nu eenmaal niet altijd zin om een Theo te maken).
 
Daarom wou ik het echt graag eens proberen met de Hugo polo uit Fibre Mood. Dat was echter buiten de handleiding gerekend en buiten de glibberigheid van de stof (maar onwaarschijnlijk zacht). 
 
Ik weet niet waar het precies aan lag, aan het patroon, aan het gebrek aan het volgen van de handleiding, aan het gebrek aan geduld of aan de stof? Alleszins, dat polo-gedeelte, dat kwam niet echt goed. Ik kon het geheel dus óf wegsmijten, óf er nog het beste mee proberen te maken. De stof was veel te goed om weg te smijten, dus het werd het tweede. 
Ik kon gelukkig nog net een voorpand uit het restje krijgen en mits heel voorzichtig lostornen, kon ik de de ongeschonden patroondelen nog recupereren. In plaats van het voorpand nu door te knippen, liet ik het pologedeelte gewoon achterwege.
Ik maakte dus eigenlijk de hugo polo zonder polo. Een longsleeves dus 😂. 
Maar ik paste wel niets aan en echt, die zit zo perfect! Ik denk dat ik een nieuw vast T-shirtpatroon gevonden heb. Ik voel bandwerk komen! Voor mijn man nog wel! en wie weet, met andere stof, maak ik er wel eens een poloversie van.




Je ziet het, ik had weer heel veel tijd om foto's te nemen en de man vindt dat ook geweldig plezant om op foto te staan 😂



1 opmerking:

Bloglovin

Instagram Follow