zondag 29 september 2019

Black Trish and the Trash bag

Misschien had ik mijn eerste bedenkingen bij de (zomerse) Trish. De Trish jurk is een lange smalle polojurk met een verlaagde ruguitsnijding uit de zomereditie (5) van Fibre Mood.



Mijn eerste bedenkingen bij de trish waren in de aard van:
- daar zie je echt elke imperfectie in
- je moet er super slank voor zijn
- dat gaat doorzakken en dan accentueert het in geen geval mijn smalle taille.

Dus ik liet de Trish mooi passeren.

Maar de Trish in een iets dikkere rekbare stof en iets langere mouwen, … Ik vond dat ineens wel een heroverweging waard.
Ik vond een mooi zwart breisel met een heel subtiele glitterdraad door bij de Stoffenschuur waar ik die Trish eigenlijk wel helemaal in zag. (ze hadden deze ook in roestkleur trouwens, just saying).



Omdat de stof wat dikker is dan aangeraden in Fibre Mood, moest ik aan de hals iets anders te werk gaan. Ik kreeg door de dikte van de stof ook geen drukknoopje gezet in dat kraagje, maar ik naaide aan de binnenkant wel een drukknoopje zodat het mooi samen blijft.
De mouwen maakte ik iets langer.


Ik maakte maat 38 en die maat bleek perfect voor mij, maar in mijn rug aan de taille zat het iets te los. Hoewel ik de Trish sowieso met een riempje zou gaan dragen, besloot ik om toch twee figuurnaden toe te voegen op de rug om een gecentreerde look te geven. Nu kan ik nog altijd kiezen of ik de jurk met of zonder riempje draag.


geïnspireerd door reclame op instagram, maakte ik een grote shopper in ribfluweel om al mijn bazaar in kwijt te kunnen, een trash bag dus.
Anders dan bij de tassen op instagram, voerde ik de tas met een vergeten stofje van Atelier Brunette (het moet gezegd: waarvan de kleuren veel te hard waren afgegaan)
Ik maakte foto's van the making of van deze super easy tas, gewoon voor de zekerheid, dus als er interesse is in een tutorial, hoor ik het graag. --> handleiding




patroon:
jurk:
Trish, Fibre Mood 5
tas:
zelf getekend

stoffen:
zwart breisel en curdoroy: Stoffenschuur
voering: Moonstone van Atelier Brunette

10 opmerkingen:

  1. Staat je echt ongelofelijk mooi ! En absoluut geïnteresseerd in de tutorial 😜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt supermooi! en euh volgens mij ben jij echt wel slank dus dat tegenargument telde sowieso al niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, deze Trish! En een mooie tas! Hier ook interesse in een handleiding 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! En hier ook interesse in de tas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik printscreende die tas ook 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha voila, great minds hè, en nu staat de handleiding er op zodat je ze niet uit oost Azië moet laten afkomen

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow