maandag 18 maart 2019

chatchocolat playtime at six

Alexander had vroeger zo een mouwloos vestje van Alba Baby. Zo maken ze er geen meer, helaas. Hij heeft dat 3 jaar met plezier gedragen. Het was echt tot op de draad versleten en al lang veel te klein. 



Ik heb mij altijd voorgenomen om dat ooit wel eens zelf te maken, als ik eens het juiste patroon zou tegenkomen. Ik had dat juiste patroon zelfs al (Ottobre kids 4/2015), maar ik vergat dat ik het had. Daar kwam ik natuurlijk achteraf pas achter.
Uiteindelijk vertrok ik dus van een zipper met mouwen uit Ottobre kids 1/2019.
Ik hertekende de armsgaten en dubbelde alles om een omkeerbaar vestje te maken.




De stof lag al een tijdje klaar, maar het prachtige prachtige mouwloze vestje van Sew it Curly, nagenoeg exact wat ik in gedachten had (en uit die oude Ottobre), gaf me wel echt die schop onder de kont om in actie te schieten.
Voor de buitenkant koos ik dezelfde stof als Sew it curly, een stofje van See you at six playtime, met bijhorende boordstof. Voor de binnenkant liet ik de zoon zelf kiezen. Hij koos een effen, heerlijk warme tricot van Chat Chocolat.




Uit dezelfde Ottobre kids 1/2019 maakte ik de City Sweater. Ik liet Alexander opnieuw zelf de stofjes kiezen. En hij koos opnieuw voor een combinatie van See you at six Play time en Chat Chocolat.
Ik had persoonlijk voor oker gekozen, maar ik kan daar niet in.




Chat Chocolat,
See you at six playtime


3 opmerkingen:

Bloglovin

Instagram Follow