donderdag 10 mei 2018

just knot it dress om eens te proberen

Ik had het genoegen om voor de derde keer op rij een communicant van kleren te voorzien.
Ik mocht naaien voor een meisje die van jurkjes houdt, van zwieren, bloemen, een strik, ...
Heerlijk om mij zo nog eens uit te leven met een jurkenpatroon.

En normaal doe ik nooit aan testjurken voor ik voor echt begin. Maar zo voor iemand anders dan naaien dan voor je eigen gezinsleden, dat is toch net wat anders. Dat moet toch echt goed zijn hè, niet? Ik bestelde gelijk met het patroon ook stof om een testjurk te maken voor Helena zodat ik de matentabel en het patroon al wat kon leren kennen.
Ware het niet dat die testjurk er maar niet kwam en de communiejurk eerst af was. En dat kwam goed, ook onder testjurk. Maar daar kom ik later nog op terug.


De testjurk dus:
Patroon: Just knot it van Mind the Whale
- open rug
- 2 knoopjes
- een rits in de taille
- voor de rimpelrok gebruikte ik 2 maal de stofbreedte (dubbel rimpelplezier)

 

De stof:
soepele viscose van Miss Chips bij Mondepot.
ecru viscose als voering voor het lijfje van bij Veritas








6 opmerkingen:

  1. goed gedaan met de rits in de taille, moet ik ook zo doen volgende keer (mijn jurkje paste perfect in de taille maar was te groot vanboven, en toch kreeg ik er de armpjes enkel in als ze erin stapte zoals in een broek....). Is mooi hoor jouw jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste foto!!! Zalig!!

    Leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel schoon! grappig dat je testjurk na je echte jurk af was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow