maandag 1 mei 2017

Flounces and Ruffles: de Winnie blouse

Flounces and Ruffles, google het en je krijgt een oneindige lijst van hits.
Je kan er niet meer naast kijken. Geen kleerkast zonder, zelfs de mijne mocht er al aan geloven.
Daar waar de ruches (ruffles) vrolijk en speels zijn, vind ik de volants (flounces) net iets eleganter en dromeriger. Je hebt er alleen net iets meer stof voor nodig.

Met een aantal communiefeestjes in de agenda, trok ik samen met de dochter naar Lizzy L'oiseau om daar stofjes voor haar feestoutfit uit te kiezen.
Zij koos de stof, ik het patroon.

De Crystal Top (lmv, maart-april 2017) leek me wel wat, maar is voor dames. En de Winnie jurk, (lmv, mei-juni 2017) is een jurk, meer voor kleine schattige meisjes.
Helena valt daar ergens tussenin, ergens tussen een dame en een schattig meisje, weliswaar nog meer aan de schattige kant dan aan de dameskant.
Een mix van de twee patronen was dus een logische keuze.




Ik kortte de jurk niet alleen gewoon in.
De 'patternhack' speelt zich vooral af op het rugpand en aan de binnenkant.
Op het rugpand verving ik de knoopjeslijn van de Winnie jurk door een druppelvormige opening met bovenaan 1 enkel knoopje, wat het net iets eleganter maakt. 
Omdat ik voor de druppelvormige opening met een beleg en versteviging moest werken, besloot ik het bovenste deel van de blouse volledig te voeren zodat de halslijn en de armsgaten afgewerkte zijn met voering in plaats van met een biaislint. Hierdoor zijn er praktisch geen naden te zien aan de binnenkant.



Het diadeempje dat ik vorig jaar maakte voor haar communie, komt nog van pas.


 
 
 


en dat ze echt ergens tussen dame en schattig meisje zit, bewijst ze zelf



patroon:
op basis van de Winnie jurk, La Maison Victor, mei - juni 2017
stof:
soepel vallende zalmroze crêpe, geheel toevallig deze , gekocht bij Lizzy L'oiseau

13 opmerkingen:

  1. Gewoonweg schitterend!!! Ik wil daarin wonen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik twijfel nu ook een beetje over die Crystal top voor mij om schaamteloos te gaan twinnen.

      Verwijderen
  2. Zeer mooi en toevallig blogde ik vandaag ook mijn verkorte versie van het Winnie jurkje: http://nellieellie.blogspot.be/2017/05/flamingos-ruffles.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi, dankjewel voor de inspiratie! De dochter gaat zeker een blousje verkiezen boven een kleedje en die LMV ligt hier ook net klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohlalala, wat een grote meid! In een mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik vind die volants ook super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Ik denk dat ik er ook zo eentje voor mezelf wil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Die kleur is ook helemaal mijn ding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Instagram Follow