woensdag 23 november 2016

Mannengerief: de titus en een billie

Dat hij niet zo houdt van fantasietjes
Dat hij vooral houdt van praktisch, functioneel, goede basics
Dat ik een aantal prachtige patronen wil uitproberen
Maar ik eerst zijn maat beter moet leren kennen
En dat het dus eigenlijk eens echt zijn toer is

Ik heb het over mijn man natuurlijk.


En omdat ik ook echt iets wilde naaien dat hij echt zou gaan dragen en niet alleen om mij blij te maken, zoals vorige keer, besloot ik de verrassing weg te laten. Zo had hij inspraak in de stofkeuze (alles mag, als het maar donker is en niet kriebelt) en kon ik alles opmeten en hem laten passen tot het goed zat. Voor nu en voor later.
Vergeef mij dus ook mijn gebrek aan fantasietjes, accentjes of (kleurrijke) details. Geen paspels, zakjes, contrasterende stoffen of pattern hacks. Eerst plain and simple. Dan beloof ik dat er volgende keer (ja, die komt er zeker) iets meer "eigen inbreng", "dat kleine hoekje af" in komt.


1. De Titus, La Maison Victor, Winter 06/2016

Ik koos voor 'quilted sweat'. Ik kocht de stof elders, maar ik vond hem ook bij Lizzy l'oiseau. Dat kwam goed uit, want ik maakte met het restje stof van de Titustrui een super saaie trui voor Alexander. Die trui wil ik nu van een upgrade voorzien, maar daar had ik toch nog een klein beetje extra stof voor nodig, maar dat komt dus later (en zo blijven we bezig natuurlijk).
Ik gebruikte geen boordstof, gewoon enkel de quilted sweat.

 

 




2. De Billie (voor volwassenen), Zonen 09
Het was even zoeken naar de juiste lengte/omtrek van het V-halsje. En dat V-halsje werd er een paar keer ingezet en weer uit gehaald. En de maat mocht waarschijnlijk net een tikkeltje ruimer. Dus dat schrijven we op. Al zat de iets stuggere stof er waarschijnlijk ook voor iets tussen. Maar ondertussen leerde ik een V-halsje maken en inzetten met mijn ogen toe.

 
 




6 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Hier staat de man meer en meer open voor fantasietjes, er is dus nog hoop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu ook stofjes liggen en plannen in mijn hoofd met iets meer fantasie, maar een bruin hemd met bloemen en turquoise elanden was te veel van het goede:-). Naaien voor mannen is toch net die andere uitdaging dan we gewoon zijn hè

      Verwijderen
  2. Knap hoor! Die twee patronen staan ook op mijn planning! Ik ben ook benieuwd wat mijn man er van gaat zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen want ik vond het super leuk om voor mijn man te naaien

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow