donderdag 1 september 2016

dolly plaid week 20: als je terugkomt van vakantie

Als je net terug komt van vakantie dan:

  • zet je een eerste was op, (een eerste van vele)
  • neem je de belangrijkste post door (en plan je in je hoofd eindelijk nog eens een reeks selfish sewing projecten)
  • laad je de foto's af (er zitten werkelijk enkele pareltjes tussen)
  • drink je nog even hetzelfde water als ginds (en blijf je de flessen bijvullen en doe je alsof)
  • verzamel je de souvenirs (en herstel je de waaier met secondenlijm)



  • en natuurlijk haak je verder aan de dolly plaid (want nee, die had ik niet bij)


Het patroon van week 20 is een oude bekende, door velen gehekeld, maar door mij uiteindelijk wel erg geliefd. Ik haakte het al 2 keer :-). Eén keer verkeerd en een ander keertje ook verkeerd, maar goed gefoeterd ;-)
Maar ik merk toch dat ik enige vingervlugheid heb ontwikkeld in vergelijking met 10 weken geleden, want de wekelijkse 12 rijtjes waren er al bij op 2 avondjes.


 
Het patroon voor week 20 ziet er als volgt uit, en het vervolg laat zich vanzelf raden waarschijnlijk:
 


de beschrijving heb ik even uit week 9 gehaald.

Haak 7 rijen in ecru.

Rij 8: Neem van bij het begin van de rij de lichtgrijze draad mee.
Haak 5 vasten in ecru, haak 1 vaste in lichtgrijs, *haak 39 vasten in ecru, haak 1 vaste in lichtgrijs*. Herhaal wat tussen *…* staat nog 5 keer. Haak 4 vasten in ecru.
 
Rij 9: Haak 3 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 1 vaste in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, *haak 37 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 1 vaste in ecru, 1 vaste in lichtgrijs*. Herhaal wat tussen *…* nog 5 keer. Haak 4 vasten in ecru.
 
Rij 10: Haak 3 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 3 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, *haak 35 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 3 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs*. Herhaal wat tussen *…* nog 5 keer. Haak 2 vasten in ecru.
Rij 11: Haak 1 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 5 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, *haak 33 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 5 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs*. Herhaal wat tussen *…* nog 5 keer. Haak 1 vasten in ecru.
Rij 12: Haak 1 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 7 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, *haak 31 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs, 7 vasten in ecru, 1 vaste in lichtgrijs*. Herhaal wat tussen *…* nog 5 keer.
  
En opnieuw kwam de extra tip van pas:
in de eerste rij telde ik opnieuw eerst alles uit en stak ik een haakje daar waar een grijs steekje moest komen.
Omdat het vorige keer zo fout liep, blijf ik wel tellen zodat ik foutjes onmiddellijk ontdek in plaats van 10 rijen later.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow