zondag 3 april 2016

candy met een strikje

Een tijdje geleden deed mondepot uitverkoop. En ik ging er heen. Natuurlijk ging ik er heen.
En ik vond er 'het laatste van de rol', 80cm gele wafelachtige stof (hoe heet dat eigenlijk). De stof is een beetje dikker, voor vestjes denk ik? Maar ik zag er vooral een sportief jurkje in, vertaald naar het La Maison Victoriaans wordt dat dan de Candy Dress.

Sportief, want de zwierjurkjes, ... ze begint er wat uit te groeien. Al hoop ik wel dat ze er nooit helemaal uit zal groeien, want ik heb nog zo veel onuitgevoerde maar wel uitgetekende jurkjes met hoog zwiergehalte in mijn hoofd (en in mijn boekske en in de stoffenkast).

Over de Candy dress is al veel gezegd en geschreven. Ik paste zeer weinig aan, aan het patroon. Ik volgde de matentabel van La Maison Victor en kwam uit op mt 116 en verlengd naar mt122. In deze candy dress zijn geen onafgewerkte randjes. Dat is goesting natuurlijk, maar ik vind het mooier zo. De randjes werkte ik af met een tweelingnaald. Ik zou er een lintje bij gemaakt hebben in dezelfde stof, maar eigenlijk had ik niet meer genoeg stof, of vooral geen lang genoeg stuk, om dat nog te doen. Het werd dus easy peasy een bijpassend touwtje gaan kopen in de winkel.

Ik ben de laatste tijd zo hard bezig geweest met stoffen combineren, patronen aanpassen, nachtje(s) over slapen, nog eens herbekijken, patronen mixen en hacken, en dan het moeilijkste, kiezen.
Dit project kwam me zo te recht toe recht aan, te simpel over. Ik had helemaal niets moeten kiezen. Het voelde als onaf. Dus ik besloot om er toch nog een strikje bij te maken. En dan was het af, nog steeds 'plain', maar wel af.





 
En je moet het me vergeven, of je moet het haar vergeven, dat ik mij beperk tot 1 aan-foto. Ze heeft daar eigenlijk een hekel aan. Als ze me met camera ziet, gaat ze zich steevast verstoppen of stuit ik op protest. Bovendien moet de portie poseren en foto's nemen nog komen voor deze 7-jarige communicant. Dus voor deze ga ik haar niet ambeteren met mijn camera, en laat ik haar rustig spelen en genieten van het eerste blote-benen-weer.  
 
 

8 opmerkingen:

  1. heel tof. ik kocht dat stofje in het wit voor een sweater voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik twijfelde te lang en toen was hij uitverkocht :-). Heel mooi gemaakt, beetje jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, en nu voel ik mij schuldig, ik stond daar maar met die rol, heb daar een half uur mee staan rond draaien bij mondepot, durfde hem niet te lossen tot het mijn beurt was :-)

      Verwijderen
  3. Oh ja, ik twijfelde te lang en toen was hij uitverkocht :-). Heel mooi gemaakt, beetje jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb het ook voor een trui gebruikt, dit is ook vree tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele leuke Candy en de dochter staat echt heel goed met dat kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel leuk jurkje! Dat strikje maakt het echt wel af :)

    Hier ook eentje die niet graag poseert, en er een strijd van maken zie ik echt niet zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat mogen we hen niet aandoen hé en hoe zijn we zelf, ik sta zelf ook niet zo geweldig graag op foto, ik moet het bekennen

      Verwijderen

Bloglovin

Instagram Follow