donderdag 10 april 2014

Kapstok-geluk

Ik vond in de kringwinkel een kapstok.
Ik vond er zo al wel meer,
ze liggen allemaal samen te wachten in de kelder
op een likje verf of toch iets meer
 

aan het begin zag deze kapstok er zo uit,
op zich al mooi,
vind je niet?
 
 
alle roestige vijsjes er uit,
(ik had geluk, dat ging vanzelf)
de vijsjes hadden trek in Cola
maar kwamen er even goed roestig weer uit
 

Plankje ontvetten, wat afschuren aan de vijsjes.
Met papier het patroon van het plankje overtekenen en uitknippen,
Niet vergeten aan te duiden waar de gaatjes voor de vijsjes zitten
Patroon overtekenen op plakfolie
dat haalde ik bij tafelzeil.
Plakfolie op je plankje bevestigen
met een scherp mesje het overtollige plakfolie wegsnijden
dat begint al ergens op te lijken hé
 
 
metalen kapstokjes lakken,
met metaallak gaat dat super gemakkelijk
(alleen jammer dat je telkens moet wachten om te laten drogen,
geduld weet je, is me soms helemaal vreemd)
vijsjes ook, ik stak ze in steekschuim,
dat spuit een stuk gemakkelijker
 
 
in elkaar vijzen,
en ophangen
als de boor weer thuis
want die is uitgeleend
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow